Nou Emiel, ik zal je vertellen, ik dacht dat ik toen ik deze auto kocht in 2011 me voldoende had verdiept en geinformeerd over de auto, heb ook Altijd gedacht dat ik een 2.0 gekocht had met daarin later een 2.5-16v blok ingehangen is en het interieur, maar niet wetende dat de eerste 6 cijfers bepalend is voor welke type,
WDB201024xxxxx is dus altijd een 2.0
WDB201035xxxxx is dus altijd een 2.5-16v
Maar dan nog, als je denkt dat je een 2.0l auto koopt en je leest 201024 ...
Dat wist ik toen nog niet, de auto zag er degelijk uit, en het is me pas gaan opvallen toen ik mijn blok 2 weken terug uit de auto haalde voor revisie, echter heb ik altijd de oude rode kleur gezien maar niet denkende dat dit de ori oude 2.5-16v kleur was, en als je bij de verkoper aankomt ga je ook niet even de achterbank demonteren, iets wat ik nu wel ga doen bij de andere 190E die ik nu op het oog heb, en hopelijk stemt tie er in mee anders koop ik de auto niet, ik wist toen ook niet dat ik het VIN op meerdere plaatsen in de auto kon vinden, had de papieren in me handen en controleerde dit op de plaat bij de accu en op de balk bij de radiator, geloofde wel dat het goed zat, kocht hem immers van een brabander op leeftijd, kwam er s'ochtends om 11uur aan en ik kreeg gelijk een jupiler in de handen gedrukt, maar verdacht de man er helemaal niet van van omkatten, nu nogsteeds niet, ik denk dat het de eigenaar daarvoor geweest is, de duitse evo/16v shop
http://www.190teile.de dacht ik, kende mijn evo replica kwam ik een maand geleden achter, en wist mij te vertellen dat de ombouwer ene Mike heten, meer dan dat kon die me niet vertellen, maar goed, ik denk dat ik toen der tijd ook gewoon dacht ik koop de auto omdat ik helemaal verliefd was en ben op hoe de evo 2 replica er uitzag en perfect gelukt was,
Ik ben er pas over gaan nadenken en concluderen, dat registratie bij de rdw zegt dat de auto grijs is en dus niet rood, en dat ik dacht dat almadine rood (de oude ori kleur op mijn auto) alleen bij de 2.5-16v verkocht werd vroeger, almadine rood heeft de Mercedes code 512, en als ik op het informatie plaatje op de radiatorbalk naast de VIN plaatje dan staat er kleur 172, antraciet grijs is dat, en dan ga je denken, ori plaatje zegt dat de auto antraciet grijs hoort te zijn maar hij is van oorsprong rood, wel is waar grijs er over heen gespoten, maar goed, ik rook dat het niet klopte, toen verder zoeken, kwam er achter dat er een sticker met alle info op de achterbank geplakt zat, en daar stond kleur 512 almadine rood op, de oorspronkelijke kleur wat de auto ook heeft, een hele andere VIN nummer, en een andere bouw datum als wat mijn papieren aan toont, en nu weet ik het dus zeker, ze hebben een originele 2.5-16v omgekat naar 2.0l eigenlijk best zonde, ook zonde datte ze een ori 16v omgebouwd hebben tot evo replica, een nette 16v in originele staat is meer waard, bedoeling nu is om een eerlijke mooie 2.0l 190E uitvoering met de kleur 199 blauzwarts en schuifkanteldak aan te schaffen , mijn 16v spullen daar in over te bouwen, de evo 2 bodykit die ze in de verkeerde kleur hebben gespoten, over te laten spuiten in 199 ook, en gelijk alles kwa subframe suspensie en vorken te coaten en rubbere bussen en spul te vervangen, ook is dit allemaal een beetje begonnen omdat ik met dit kenteken met bouwjaar 19-01-88, 19 dagen buiten de overgangsregeling val, dacht als ik nou een auto uit 87 heb, scheelt dit me over 15 jaar toch knap wat centen, die ik liever in de auto zelf steek dan aan Opgelegde Oldtimer MRB