Ik heb nog even gekeken. Er is een middenweg. Het differentieel van een W124 300D automaat zonder turbo, heeft een ratio van 2.87 of 2.88. Dan maak je ongeveer 2350 toeren bij 120.

De 320E heeft zover ik weet sowieso geen 2.65 ratio.
De aut4 en de man5 hebben volgens de epc 3.06 en de aut5 3.69.

Maar ik zou denk ik voor een 3.06 differentieel gaan. Dan zit je bij 120 op ongeveer 2500 toeren. Dan zit de turbo er al lekker in dus zul je ook wat betere inhaalacties hebben, terwijl je ook een lekker laag toerental hebt. Je topsnelheid ligt dan rond de 240 als de motor sterk genoeg is om daar te komen. Het beste compromis vind ik zelf.
De 320E Aut4 en man5 heeft die ratio. De W124 250D aut4 heeft die ratio. De W124 300TD (kombi zonder turbo) aut4 heeft die ratio. De 190E 2.6 aut4 heeft, zoals Wiersma al zei, ook die ratio.