Hi allen,
Het is alweer een tijdje terug dat ik dit topic heb bijgewerkt, maar nu komt het er toch echt van

De wagen is inmiddels door forumlid hansmercedes APK gekeurd en goed bevonden. Maar daar gaat een verhaal aan vooraf. Ergens is november ben ik bij Urk in de buurt in een bochtje in de weg van de weg gegleden en met een gangetje van zo'n 50 of zo tegen een stoeprand op gevlogen, een verkeersbord omgeploegd (het stond in een weiland) en met een lekke rechtervoorband in de modder blijven steken. De weg was nat van de regen en modderig van de tractoren met aanhangers, dus glibberig. Ik stuurde bij naar links en remde iets bij, maar hij ging gewoon rechtdoor. Boem is ho.
Truck erbij, weggehaald, gecheckt bij een garage in Emmeloord. Hij kon nog rijden, maar vraag niet hoe. Vreselijk naar rechts trekken en zwaar sturen. Dus naar Almere en Ernst' garage. Velg krom, rechterophanging krom, rechterveer krom en een lange voor in de bodemplaat van het verkeersbord waar ik overheen ben gegaan. De uitlaatpot was ook afgebroken. Die voor was gelukkig aan de goede kant van de cardantunnel.
En dat vlak voor de APK keuring. Zucht.
Alles is weer gerepareerd. Aan beide kanten nieuwe veren en ophanging en een nieuwe uitlaatdemper. Duur geintje, inclusief opnieuw uitlijnen, wat eerst niet goed was (stuur kwam niet automatisch terug in bocht en hij trok naar rechts) maar nu wel. En @#!$#@! geen foto's gemaakt
Toevalligerwijs is hiermee ook de ratel in het vooronder (zie de eerste post) bij koude motor ook verdwenen!

Ik zie nu ook dat alle punten uit mijn eerste post zijn opgelost, behalve de claxon. Daar kan ik wel mee leven
Groet