[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dinitrol of Tectyl. Doen of niet? : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 04 mei 2025, 00:04

Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Berichtdoor BenzMercedes » 18 maart 2013, 09:43

Zoals velen op dit forum wil mijn mb netjes en roestvrij houden. Wie van jullie een antiroestbehandeling laten uitvoeren?
Mijn W123 heb ik dit laten doen, maar bij de 190D twijfel ik...Doen of niet?
Mercedes-Benz, now you know what a car should be like
Avatar gebruiker
BenzMercedes
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 15 aug 2012, 14:09
Woonplaats: Groningen
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Berichtdoor HaicoDuinkerken » 18 maart 2013, 10:13

Het is natuurlijk nooit verkeerd om dit te doen, en dan vooral de remleidingen enz.
Avatar gebruiker
HaicoDuinkerken
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1906
Geregistreerd: 26 apr 2012, 12:26
Woonplaats: Omg. Emmen
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Berichtdoor Spaansen » 20 maart 2013, 21:40

persoonlijk vind ik het vies staan om alles zwart of zwartbruin te spuiten

origineel hebben ze van die plakkerige wax dit werkt ook goed en is origineel
Dit kan ook bij de dealer gedaan worden prijs die ik laats tijdens een soort aktie hoorden viel mij erg mee

als ik het doe doe ik de wax
Avatar gebruiker
Spaansen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1819
Geregistreerd: 31 dec 2010, 21:25
Woonplaats: Lelystad
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Berichtdoor Nico190E » 20 maart 2013, 22:14

Persoonlijk zou ik het in de zomer doen.
Dan is je auto helemaal droog door de warmte.
Eventuele roest vooraf verwijderen, dit voor de tectyl behandeling.

Je kan tegenwoordig ook blanke tektyl kopen.
Het teveel aangebracht kun het beste met wasbenzine verwijderen.

mvg Nico
Al meer dan 23 jaar plezier aan dit oudje, dus genieten.
Nico190E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 694
Geregistreerd: 17 jul 2012, 21:20
Woonplaats: Gem. Cranendonck
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Berichtdoor HansMercedes » 20 maart 2013, 22:47

Wat Nico zegt klopt inderdaad .als je het doet doe het dan in de zomer als het goed warm is zodat de tectiel ook erg goed in de holle ruimtes loopt . het belangrijkste is om eerst de roest goed aan te pakken en de bodem goed te laten reinigen .daarna de bodem goed droog maken om vocht in sluiting te voorkomen en vervolgens goed te laten tectyleren . Het zou namelijk zonde zijn om over roest heen te tectyleren want als er weer lucht bij komt doordat de tectiel beschadigt raakt of te hard word het roesten onverminderd doorgaat alleen zie je het dan niet meer . dus tectyleren JA als het maar goed gedaan word . Ik zelf heb het voordeel om over een brug te beschikken zodat ik regelmatig de bodem kan inspecteren en zo nodig bij kan werken grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4581
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Berichtdoor Kever » 20 maart 2013, 23:25

De eerste vraag zou moeten zijn: rijd je zomer en winter met je wagen, en flink wat kilometers?
De tweede vraag: hoe lang denk je met je auto te gaan doen?

Als je er ook in de winter mee rijdt en je wilt nog jaren je auto houden, en dat in goede staat, dan is tectyleren - of nog liever dinitrol - een must.
Om die redenen heb ik zelf twee jaar geleden mijn auto een professionele dinitrol-behandeling laten geven. Precies zoals Hans zegt: eerst grondige inspectie op beginnende roest, dat verwijderd, daarna behandelen.
Dan nog heb ik een auto waarop hier en daar in de winter toch kleine roestplekjes verschijnen: steenslag, wielkast randjes, onder bumper en de achterlichten - dat soort plekken. Ik heb een wiite: daarop zie je alles meteen, wat ik een groot voordeel vind, want je bent er snel bij.

Voorkeur voor Dinitrol of Mike Sanders was, omdat tectyl op den duur uitdroogt waardoor het kan afbladderen of onder het laagje tectyl kan lucht en vocht gaan zitten.
Avatar gebruiker
Kever
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1513
Geregistreerd: 07 dec 2009, 15:11
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Dinitrol of Tectyl. Doen of niet?

Berichtdoor BenzMercedes » 23 maart 2013, 20:28

Klinkt inderdaad redelijk. Wat is een normaal tarief?
Mercedes-Benz, now you know what a car should be like
Avatar gebruiker
BenzMercedes
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 15 aug 2012, 14:09
Woonplaats: Groningen
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron