door Kever » 20 maart 2013, 23:25
De eerste vraag zou moeten zijn: rijd je zomer en winter met je wagen, en flink wat kilometers?
De tweede vraag: hoe lang denk je met je auto te gaan doen?
Als je er ook in de winter mee rijdt en je wilt nog jaren je auto houden, en dat in goede staat, dan is tectyleren - of nog liever dinitrol - een must.
Om die redenen heb ik zelf twee jaar geleden mijn auto een professionele dinitrol-behandeling laten geven. Precies zoals Hans zegt: eerst grondige inspectie op beginnende roest, dat verwijderd, daarna behandelen.
Dan nog heb ik een auto waarop hier en daar in de winter toch kleine roestplekjes verschijnen: steenslag, wielkast randjes, onder bumper en de achterlichten - dat soort plekken. Ik heb een wiite: daarop zie je alles meteen, wat ik een groot voordeel vind, want je bent er snel bij.
Voorkeur voor Dinitrol of Mike Sanders was, omdat tectyl op den duur uitdroogt waardoor het kan afbladderen of onder het laagje tectyl kan lucht en vocht gaan zitten.