Zo, vandaag de Benz weer gehaald!
Wat waren de bevindingen?
Compressietest:
Cyl 1; 25 bar
No 2; 26 bar
No3; 26 bar
No4; 25 bar
No5; 24 bar
Dat zijn mooie waardes die dicht tegen elkaar aan liggen, en helemaal niet gek voor een motor met 350.000km achter de kiezen.
Verder zijn de verstuivers gereinigd, de nozzles vervangen, en afgesteld. Uiteraard zijn er ook nieuwe brandplaatjes etc gemonteerd. De verstuivers waren behoorlijk toe aan een goeie beurt, het verstuifbeeld was een beetje bagger.
De timing van de pomp is gecontroleerd, die was 16 graden, en is gecorrigeerd naar 14 graden. De stoters zijn gecheckt (voor zover je die kunt checken), en de gloeibougies nagemeten (die waren goed, want;bijna nieuw)
Resultaat vooralsnog; Ik wist dat een 5-cylinder laufkultur heeft, maar máááán, wat loopt dat ding weer mooi zijdezacht

. Bij goed optrekken nu eens geen wolk te zien in de achteruitkijkspiegel (die zag ik als ik in de spiegel keek in het donker, overdag was er weinig te zien, met tegenlicht des te meer)
Wat het verbruik gaat doen? Geen idee, maar ik heb goede verwachtingen. Dit gaan we nog posten, het verbruik lag tot nog toe over het algemeen onder de 1:15.
Kosten:
meer dan 10 keer een volle tank afrekenenAnyways, ik ben er wel blij mee, en de auto ook, dat merk je wel.
Bas