Het is nu 30 apr 2025, 10:40
Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alles over LPG hier verzameld hebben staan.
door Wiersma » 14 nov 2012, 19:19
Om het even af te maken voor VmaX:
En die staat voor Resistor.
Ingebouwde weerstand in de bougie. Die hebben wij juist niet nodig wat die zit al in de dop ingebouwd.
Dan zou je dubbele weerstand krijgen, en een zwakkere vonk en meer belasting op je verdeler/rotor.
190D 2.5 automaat 1986
-

Wiersma
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1684
- Geregistreerd: 02 feb 2010, 13:56
- Woonplaats: Friesland
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Web » 14 nov 2012, 19:52
De R verzwakt de vonk maar weinig en zorgt wel voor minder storing op de radio e.d. omdat de ontlading iets 'rustiger' verloopt met minder scherpe stoorpulsen. Maar als die weerstanden al afdoende aanwezig zijn ergens anders is dat ook prima. Gewoon het voorgeschreven type gebruiken.
NGK bougie typenummers staan uitgelegd, wat alle letters en cijfers betekenen.
-

Web
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 542
- Geregistreerd: 20 jul 2012, 12:01
- Woonplaats: Ansterdam Noord
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
-
door HansMercedes » 14 nov 2012, 23:52
De R staat voor resistance en betekend dat het om en ontstoorde bougie gaat grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar LPG Specifiek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten