W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 25 sep 2020, 14:53

oliedruk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

oliedruk

Berichtdoor Mink » 05 okt 2009, 21:01

hallo,

afgelopen weekend een 190 gekocht ( mijn eerste) loopt prima , automaat bwjr. 83. alleen, oliedruk blijft zo rond de drie staan, ook bij warme motor. Is dit normaal of kwalijk en wat hieraan te doen, mits het niet goed is.
bedankt
groet hans
nijmegen
Mink
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 05 okt 2009, 17:07
Woonplaats: Nijmegen
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: 208D


Re:oliedruk

Berichtdoor Ruub-ster » 05 okt 2009, 21:13

Geloof niet dat dit schadelijk is voor de motor, bij mij blijftie ook altijd vrij hoog, altijd boven de 2 iig alleen na erg lange ritten pas 1,5 ofzo.. Ik kan er ook volledig naast zitten
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:oliedruk

Berichtdoor desje » 05 okt 2009, 22:06

wat ik me kan herreniren is dat hij bij stilstand(D) tussen 1 en 2 komen te staan
bij mis is het ook zo hoog als het motor nog koud is
mvg
desje
desje
 


Re:oliedruk

Berichtdoor Mink » 07 okt 2009, 17:12

ok allemaal bedankt. probleem is opgelost inmiddels
Mink
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 05 okt 2009, 17:07
Woonplaats: Nijmegen
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: 208D


Re:oliedruk

Berichtdoor Bassje » 07 okt 2009, 18:57

Ja, wil ik ook wel weten. Wel handig, dan kunnen de mede-forummers er wat van leren. :)
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10571
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:oliedruk

Berichtdoor Cooper » 17 feb 2010, 21:12

die van mij geeft meestal 3 aan,soms zakt ie even naar de 2.
Goed,of niet goed?
Avatar gebruiker
Cooper
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 30 nov 2009, 23:18
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: spark G3


Re:oliedruk

Berichtdoor Dirk-Jan » 17 feb 2010, 21:43

Zodra er enigzins gas gegeven wordt behoort de meter naar de 3 te gaan. Als de motor nog koud is, vlak na een koude start in de ochtend bijvoorbeeld, dan is tijdelijk het toerental hoger, hetgeen gelijk is aan gas geven. Je zult dan zien dat de druk bij stationair toerental ook 3 is.

Bij een warme motor is ook het stationair toerental lager, dan zakt de druk als je in D staat te wachten voor bijvoorbeeld een verkeerslicht, naar ongeveer 1,5. Dit zie ik zowel in de S124 als in de W201. Gas geven, en de meter schiet weer naar 3.
W201: 190E 2.0 Automaat 1983 (van mijn vrouw)
S124: E36 T AMG Automaat 1994
W116: 280S 1977
Avatar gebruiker
Dirk-Jan
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 11 feb 2010, 23:20
Woonplaats: Maarsbergen
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W107 280 SL 1975+
S124: E36T AMG aut. 1994


Re:oliedruk

Berichtdoor Bassje » 17 feb 2010, 22:10

Hij moet inderdaad direct naar '3' springen als je gas geeft.
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10571
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten