Het is nu 01 mei 2025, 06:06
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Roadster » 27 dec 2014, 13:45
Zou ook maar eens kijken of inderdaad de ster nier lekt, maar als het zo erg is als je schrijft zou ik ook het achterruit rubber maar eens vernieuwen. Een beetje na kitten hier en daar helpt namelijk maar heel even.
Als de auto tegen de achter bumper een flinke klap heeft gehad zal de deksel ook niet meer goed sluiten.
Vraag mij trouwens af hoe je echter de ster komt want daar zit het slot aardig in de weg.
Slot eraf?
Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat het water over dat nieuwe ronde rubber heen klotst. Dat kun je ook voelen aan de "nat" sporen trouwens.
-
Roadster
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 11
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 08:41
- Roepnaam:
- Type wagen: 190
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door EmielW201 » 27 dec 2014, 20:28
-

EmielW201
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1230
- Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
- Woonplaats: Sint-Oedenrode
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door BoyBenzdorp » 28 dec 2014, 17:26
-

BoyBenzdorp
- Gold Boarder

-
- Berichten: 288
- Geregistreerd: 09 nov 2013, 12:36
- Woonplaats: Portugal
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door BoyBenzdorp » 28 dec 2014, 17:55
Hopenlijk zal dit piraatrubber wel goed fuctioneren met de klep goed gesteld. het is wel ietsiepietsie kleiner het sluitkopje. Maar verder hetzelfde,
k plaats een update zodra ik de klep strak sluitend heb zowel links als rechts vlak langs het spatbord.
-

BoyBenzdorp
- Gold Boarder

-
- Berichten: 288
- Geregistreerd: 09 nov 2013, 12:36
- Woonplaats: Portugal
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door BoyBenzdorp » 08 jan 2015, 19:53
Hallo iedereen, weer eens mee bezig geweest, ik heb een oude ring van een schokbreker bout links tussen de bovenste bout van de klepophanging gefrommeld zoals eerder werd gezgd en waarempel de klep lag prachtig strak langs het spatbord, ook bij de punt raamzijde. Vrolijk rende ik naar de kraan voor de test.
Maar helaas na 5 minuten water over het raam te laten lopen klep open ik zag precies water liggen bovenop het rubber op 2 plekken, moments before impact en ook nu ging links water onder het rubber door langs het spatbord,, nadere inspectie leerde me dat de lip van het rubber niet perfect aansluit op de body.. Een buurman met orgineel Mercedes rubber eens gekeken en dat lag toch even strakker tegen de body aan.
-

BoyBenzdorp
- Gold Boarder

-
- Berichten: 288
- Geregistreerd: 09 nov 2013, 12:36
- Woonplaats: Portugal
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Iggy » 08 jan 2015, 19:57
vraag even aan de buurman of je zijn rubber even mag wisselen als deze niet gelijmd zit.
als deze niet lekt toch maar voor origineel gaan dan.
-

Iggy
- Gold Boarder

-
- Berichten: 242
- Geregistreerd: 24 aug 2011, 18:52
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door BoyBenzdorp » 08 jan 2015, 20:09
Grappig dat je dat zegt want hij (buurman) zei lijm het rubber op de body.. Wel zag ik dat mijn oude rubber wel ook met kit was gemonteerd ern wel bovenaan en langs de spatborden moest ik wat oude kit verwijderen. Misschien dat maar doen.
Er staat een berg water in het rubber felsrand onderaan bij slotzijde is dat normaal? Maar dan nog heb ik dat bijna water overheen wil bovenaan.. Heb nog een oud en nieuw rubber naast elkaar gelegd en goed bekeken., zijn toch bijna identiek, even hoog, wel is de lip iets breder en zou je juist zeggen mooi, maar die lip ligt niet perfect op de body.
-

BoyBenzdorp
- Gold Boarder

-
- Berichten: 288
- Geregistreerd: 09 nov 2013, 12:36
- Woonplaats: Portugal
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door HansMercedes » 08 jan 2015, 23:34
Het lijkt inderdaad wel of het water onder het rubber door loopt en zeker als deze niet helemaal netjes aan legt grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door BoyBenzdorp » 09 jan 2015, 11:16
Dit water onderdoor rubber fenomeen was weer nieuw nadat ik de klep links strakker langs het spatbord had.
En alleen links langs het spatbord gebeurt dit.. Straks heb ik afspraak met iemand die de tuinslang gaat bemannen, dan kan ik eens kijken wat er nou allemaal precies gebeurt binnenin de kofferbak.
Het niet strak aanliggen van de lip was voornamelijk bovenaan bij het raam, maar dan loopt het water verder het rubber in langs de spatborden..
Obrigado! David
-

BoyBenzdorp
- Gold Boarder

-
- Berichten: 288
- Geregistreerd: 09 nov 2013, 12:36
- Woonplaats: Portugal
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Thomas2012 » 10 jan 2015, 01:39
Het beste is om dit te filmen en hier te plaatsen... al is het alleen maar om de hilariteit

.
Maar serieus, om hoeveel water gaat het ?
-

Thomas2012
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 988
- Geregistreerd: 06 aug 2012, 10:12
- Woonplaats: Breda
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3-16
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door BoyBenzdorp » 14 jan 2015, 11:11
zuurvrije vaseline gevonden en alles ingevet ook de klep waar het rubber op sluit en onder het rubber alles dik in de vaseline gezet en gisteren regenbui erover heen, alles droog binnenin de kofferbak.
Nu wachten op een echte hoosbui en dan hopen dat het goed is.
-

BoyBenzdorp
- Gold Boarder

-
- Berichten: 288
- Geregistreerd: 09 nov 2013, 12:36
- Woonplaats: Portugal
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten