[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koelfan : Techniek W201 - 2

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 07 mei 2025, 10:33

Koelfan

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: Koelfan

Berichtdoor Ducaton » 11 nov 2011, 18:01

gewoon losdraaien, 3 boutjes en de stekker loshalen dan kun je hem er zo afhalen ;) gebeurt verder niks.

suc6.

groet.J.
Ducaton
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Koelfan

Berichtdoor MercedesFTW » 24 dec 2011, 19:40

het is geen electrische....

het is een vast aan de motor die via een magneet aanslaat....die doorgeschakeld word door een 100-95 thermo schakelaar...

is dat geen visco dan? xD

maar dat maakt niet uit.

ik heb een fan gekocht. 2 traps... alleen denk ik dat ik alleen de volle snelheid ga gebruiken.
deze sluit ik dan aan op de standaard thermo schakelaar waarvan ik de bedrading ga vervangen door een iets dikkere ivm de grotere stroom die er zal vloeien.

De fan is afkomstig van een 2 liter opel omega (geloof ik).
als blijkt dat de volle snelheid te rap gaat of te veel energie slurpt, gebruik ik de weerstand die er bij zit waardoor hij slechts op halve snelheid draait. in ieder geval zal hij als een tierelier koelen bij de 100 graden.

al zou ik graag ipv de 100-95 schakelaar een 95-90 schakelaar hebben... vind 100 graden best warm...
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Vorige