Ik heb al eens een keer een leuk moment gehad tijdens het sleutelen.
Af en toe ben ik zo nieuwsgierig dat ik mijn auto start, is altijd even goed voor dat beestje als hij zo lang stil staat, maar op een gegeven moment weigerde hij gewoon met starten.
Dus! ik schrok me de tering. had er net het een en ander gedaan (weet zo niet meer wat)
dus ja wat nu! ach pappa er bij roepen bougietjes er 1 voor 1 uithalen en testen (pappa mocht de sleutel draaien

)
Nou goed ze vonkten allemaal, maar nog niet starten.
Nog maar eens kijken!
Toen ik goed keek zag ik dat de vonk op de verkeerde plek oversloeg, niet netjes tussen de pinnetjes maar van het pinnetje naar de zijkant van de bougie.
Vond ik erg vreemd overigens omdat het redelijk nieuwe bougies waren en het bleek het geval te zijn bij alle 4 de bougies...
Nou goed jammer dan! de oude bougies er in, die vonkten stuk voor stuk goed dus er in gedraait en weer starten.
Mooi niet! tot mijn grote verbazing was het plof plof plof TIK!
Ik schrok me helemaal het leplazerus omdat het behoorlijk eng klonk :O
Nouja Broer maar eens bellen, (oud crossmotor monteur) nouja wist het zo ook niet zou langs komen.
Nu zat mij dat helemaal niet lekker, want de motor is bijna het belangrijkste voor mijn project. en ik ga kijken en kijken en kijken tot mijn grote verbazing zag ik plotseling dat er iemand zo slim was geweest de bougiedoppen te markeren met 1 2 3 4... en ze stonden dus op 2134
Ja dan komt de vonk natuurlijk niet optijd en start hij niet... weer op 1234 gezet, sleuteltje gedraait en broem broem!