W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 sep 2020, 06:10

Een harde knal en toen.........

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Denman1710 » 19 feb 2010, 12:00

Mede benzers,

Ik was op weg naar de garage waar mijn niuwe wielen klaar staan, rijd over een hobbel weggetje, en ineens....... KNAL! :ohmy: :huh: :dry: wat is dat in godsnaam!

Ik stap uit, maar zie zo snel niet geks, geen lek en of gat in de carter of wat...

Ik rijd snel weer even verder, en het leek wel een plastic Suzuki waarmee ik reed, er kwam een groot gerammel onder voorzijde van de auto vandaan.

Bij de garage aangekomen, gelijk ffies de brug op, en wat bleek een gebroken veer.

[img size=640]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0045.jpg[/img]



Op de foto staat hij weer wat rechter, maar hij lag bijna geheel uit de kom.
Dus na afrekenen van de wielen, waarvoor ik nog even bouten en naafkapjes ben gaan halen, oo kmaar gelijk 2 nieuwe veren besteld.
Morgen (zaterdag 20 feb 2010) worden ze eronder gezet.

Prijs: 78 eu per stuk, en 40 eu arbeid per kant.

Dus na 199800 km (ja kan bijna meedoen met het km stand topic) is de levensduur beeindigd.

Ik wens het niemand toe, want je schrikt je een hoedje als een veer breekt! [img size=640]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0046.jpg[/img]
Bijlagen
IMAG0046.jpg
IMAG0046.jpg (39.29 KiB) 3061 keer bekeken
IMAG0045.jpg
IMAG0045.jpg (57.53 KiB) 3061 keer bekeken
IMAG0045.jpg
IMAG0045.jpg (57.53 KiB) 3061 keer bekeken
IMAG0045.jpg
IMAG0045.jpg (57.53 KiB) 3061 keer bekeken
IMAG0045.jpg
IMAG0045.jpg (57.53 KiB) 3061 keer bekeken
Greetz Dennis


Verbruik W201 190E: Afbeelding
Avatar gebruiker
Denman1710
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 30 jan 2010, 23:24
Roepnaam: Dennis
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Bassje » 19 feb 2010, 16:15

Tsja, dit soort dingen gebeuren gewoon. Doe je niets aan. Wel handig dat je zo'n knal hoort, dan weet je dat je veer het begeven heeft :).
Worden ze bij de dealer vervangen of een universele garage?
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Ruub-ster » 19 feb 2010, 16:53

ja dat is inderdaad even schrikken, ik heb er een tijdje mee rondgereden, maar was niet zo erg als dit. de auto staat gelijk weer op goede hoogte als ie gerepareerd is.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Ruub-ster » 19 feb 2010, 17:35

Wim schrijft:
Ik had hetzelfde 14 dagen geleden bij een drempel. Bij mij lag een stuk veer op straat.
Heb de veer samen met een zwager vervangen. De andere kant moet nog.
Komt dit vaker voor???


Nee gebeurt niet vaak, maar het houd een x op hé! Als het kan niet te lang wachten met het vervangen van de andere kant, de auto staat nou anders verdeelt op z'n veren en dat is nie lekker voor in de bochten. en je hebt een grotere kans dat de andere het nu ook gaat begeven.

Ik voelde echt een wereld van verschil met twee nieuwe veren, Ik moet er wel bijzeggen dat ik toen ook gelijk de schokbrekers heb vervangen.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Denman1710 » 19 feb 2010, 17:38

Ze worden bij een universele garage vervangen (ook waar ik de bandjes heb aangeschaft)
Ik doe gelijk beide kanten, dat is idd beter.

Ik baal er wel van, wilde eigenlijk deze maand de kachelven laten vervangen, maar nu kan dat geld gelijk door naar de veertjes.

Toevallig had mijn pa het ook vorige maand, maar dan in een VW Golf uit 2003 met 60dkm, dus 200dkm en 25 jaar is veel beter:-)
Greetz Dennis


Verbruik W201 190E: Afbeelding
Avatar gebruiker
Denman1710
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 30 jan 2010, 23:24
Roepnaam: Dennis
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor HansMercedes » 19 feb 2010, 18:09

Ruub-ster schrijft:
Wim schrijft:
Ik had hetzelfde 14 dagen geleden bij een drempel. Bij mij lag een stuk veer op straat.
Heb de veer samen met een zwager vervangen. De andere kant moet nog.
Komt dit vaker voor???


Nee gebeurt niet vaak, maar het houd een x op hé! Als het kan niet te lang wachten met het vervangen van de andere kant, de auto staat nou anders verdeelt op z'n veren en dat is nie lekker voor in de bochten. en je hebt een grotere kans dat de andere het nu ook gaat begeven.

Ik voelde echt een wereld van verschil met twee nieuwe veren, Ik moet er wel bijzeggen dat ik toen ook gelijk de schokbrekers heb vervangen.
Je hebt het wel goed aangepakt rubben,want dan ben je in een keer klaar en je hebt een auto die weer normaal over de weg gaat grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Bassje » 19 feb 2010, 18:54

denman1710 schrijft:
Toevallig had mijn pa het ook vorige maand, maar dan in een VW Golf uit 2003 met 60dkm, dus 200dkm en 25 jaar is veel beter:-)



Tja, de kwaliteit van de moderne auto's is ook niet zoals het hoort te zijn.
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Cooper » 20 feb 2010, 00:40

Het breken van de voorveren gebeurd sinds de intrede van de befaamde drempels juist erg veel.Zeker bij de moderne auto.
9 van de 10 auto's rijden erover heen alsof ze er niet liggen.Als ik een drempel rustig benader dan vliegt mijn achterligger spontaan met dubbele snelheid mij voorbij,ik bedoel maar.drempels waar?:dry:
Nu vooral met winterweer is het metaal lekker bevroren dus breekbaarder.
Een beetje APK bedrijf kan je wel een top tien geven van merke/type.Renault Scenic staat volgens mij nog steeds op eenzame hoogte.
Mercedes heeft opzich een vrij sterke constructie gemaakt,scheuren van het metaal waar de veer in zit leek mij eerder een risico door de wijze die Mercedes gebruikt.Mocht de veer toch knappen,dan moet er of door de rijder of al door de vorige rijder van de MB fors over drempels gereden zijn.Het houd een keer op ook voor een MB.
Avatar gebruiker
Cooper
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 30 nov 2009, 23:18
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: spark G3


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Bassje » 20 feb 2010, 00:43

Ik erger mij echt regelmatig aan die drempels. Ik ga er altijd vrij rustig overheen, maar sommige drempels slaan echt alles wat hellingshoek en hoogte betreft!
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Denman1710 » 20 feb 2010, 14:34

Zo de veren zitten er onder.

Rijd wel heel ander zeg!

Wat ik alleen raar vind is dat de auto nu aan de voorkant veel hoger staat.

Weten jullie of dit na verloop van tijd nog inzakt?

En natuulijk ok gelijk ff me nieuwe wielen eronder laten zetten, en nee niets gewassen en of gepoetst;-)

[img size=640]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0047.jpg[/img]

[img size=640]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0048.jpg[/img]

[img size=800]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0050.jpg[/img]
Bijlagen
IMAG0050.jpg
IMAG0050.jpg (50.76 KiB) 3053 keer bekeken
IMAG0048.jpg
IMAG0048.jpg (33.31 KiB) 3053 keer bekeken
IMAG0047.jpg
IMAG0047.jpg (37.94 KiB) 3053 keer bekeken
Greetz Dennis


Verbruik W201 190E: Afbeelding
Avatar gebruiker
Denman1710
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 30 jan 2010, 23:24
Roepnaam: Dennis
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor HansMercedes » 20 feb 2010, 17:05

Dat de auto nu wat hoger staat kan kloppen hoor ,het zijn natuurlijk nieuwe veren ,maar het zou kunnen zijn dat de auto nog wat inzakt tijdens het gebruik . kijk dit even aan en anders zou je mischien de achterveren ook moeten gaan doen .even geduld nog grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Arno_Langendam » 20 feb 2010, 17:38

Hoi Dennis,

Volgens mij zit je kofferbak gewoon vol!:woohoo: :P

Nu even serieus: Zat er geen verlaagde veren set onder? Dan is het natuurlijk verklaarbaar als de achterkant nu lager hangt.

Succes, Arno
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Dirk-Jan » 20 feb 2010, 19:45

Lijkt wel of er verkeerde voorveren gemonteerd zijn. Zoveel speling tussen wielen en wielkast heb je toch niet bij een 201???
Origineel Mercedes?
W201: 190E 2.0 Automaat 1983 (van mijn vrouw)
S124: E36 T AMG Automaat 1994
W116: 280S 1977
Avatar gebruiker
Dirk-Jan
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 11 feb 2010, 23:20
Woonplaats: Maarsbergen
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W107 280 SL 1975+
S124: E36T AMG aut. 1994


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Ruub-ster » 21 feb 2010, 23:09

Dirk-Jan schrijft:
Lijkt wel of er verkeerde voorveren gemonteerd zijn. Zoveel speling tussen wielen en wielkast heb je toch niet bij een 201???
Origineel Mercedes?


Dat heb ik ook..en volgens de Mercedes garage is dat normaal, ivm met scherp sturen etc.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Ruub-ster » 22 feb 2010, 09:45

Maarten schrijft:
Ruub-ster schrijft:
Dat heb ik ook..en volgens de Mercedes garage is dat normaal, ivm met scherp sturen etc.


Is dit echt serieus normaal volgens de Mercedes garage? Niet 'Oh jeetje we hebben de verkeerde veren gemonteerd en moeten nu echt met een goed smoesje komen om geen gezeik en meer werk te krijgen"-normaal, want dat hogere ophanging beter stuurt is nou niet bepaald een harde regel in de auto-wereld? In mijn handleidingen en werkplaatshandboek kan ik echt geen plaatje vinden waar een 190 opstaat die eruitziet alsof ie zich wild schrikt van een muis.....


Als je achterkant bij wijze van spreken omhoog komt, zou je zien dat de voorkant weer zakt, ik kan niet zien of het precies hetzelfde is qua hoogte, maar ik heb voor wel meer ruimte ten opzichte van achter, dit komt natuurlijk ook doordat de wielkasten gewoon groter zijn, met sturen bedoelde ik, dat als je je hele stuur omdraait, de auto 1 a 2 cm zakt. Mijn profielfoto was ook nog voordat de veren vervangen werden.

Dit is het nu, met nieuwe achterveren en schokbrekers. aan de voorkant is nog niks verniwut, lijkt me niet dat na verloop van jaren de veren verder uitzette :D


[img size=778]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/kjhkjhjkh.jpg[/img]
Bijlagen
kjhkjhjkh.jpg
kjhkjhjkh.jpg (125.35 KiB) 3053 keer bekeken
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Denman1710 » 22 feb 2010, 10:00

Hey Ruub-ster,
Kan je mij een fototje geven van hoe de auto er bij staat vanaf de zijkant?
Of alleen van de voorzijde, lijkt er wel op dat de jouwe hoger staat, net als de mijne nu.
Wat ik wel merk is dat sommige 2e types (ook de mijne dus) lager liggen dan de 1e types.

Ik heb de bandenmaat 195-65-15, jij?

Ook zie ik via autoonderdelen.com dat er voor 1e (2.0) en 2e type (1.8) verschillende veren te krijgen zijn.

groet,
Greetz Dennis


Verbruik W201 190E: Afbeelding
Avatar gebruiker
Denman1710
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 30 jan 2010, 23:24
Roepnaam: Dennis
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Bassje » 22 feb 2010, 12:41

Hey, dat is een foto van de Rotterdam Airport meeting! :woohoo:
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Ruub-ster » 22 feb 2010, 13:00

denman1710 schrijft:
Hey Ruub-ster,
Kan je mij een fototje geven van hoe de auto er bij staat vanaf de zijkant?
Of alleen van de voorzijde, lijkt er wel op dat de jouwe hoger staat, net als de mijne nu.
Wat ik wel merk is dat sommige 2e types (ook de mijne dus) lager liggen dan de 1e types.

Ik heb de bandenmaat 195-65-15, jij?

Ook zie ik via autoonderdelen.com dat er voor 1e (2.0) en 2e type (1.8) verschillende veren te krijgen zijn.

groet,


Je hebt inderdaad verschillende type veren. normale en geharde setjes, dit is voor als je er zeker van bent dat je altijd zware shit gaat vervoeren :cheer:
Ik zal binnenkort even kijken, onze camera is in de maak dus kan ik nu even geen foto voor je maken..
Zit je motor er wel in?:woohoo:

Heb ook dezelfde bandenmaat.
Btw, ik heb een 2.0 Diesel uit de laatste serie.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Denman1710 » 24 feb 2010, 17:15

Ziehier het verschil na een paar dagen rijden.

Ziet er al veel beter uit, hij staat wer rechts en hangt niet naar achter


[img size=800]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0061.jpg[/img]

[img size=800]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0062.jpg[/img] [img size=800]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0063.jpg[/img]
Bijlagen
IMAG0063.jpg
IMAG0063.jpg (52.02 KiB) 2751 keer bekeken
IMAG0062.jpg
IMAG0062.jpg (38.29 KiB) 2751 keer bekeken
IMAG0061.jpg
IMAG0061.jpg (41.67 KiB) 2751 keer bekeken
Greetz Dennis


Verbruik W201 190E: Afbeelding
Avatar gebruiker
Denman1710
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 30 jan 2010, 23:24
Roepnaam: Dennis
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Ruub-ster » 24 feb 2010, 17:23

kijk, dat lijkt er meer op!

Achter is nog wel wat laag, maar daar is prima mee te rijden.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.

Volgende

Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten