W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 sep 2020, 04:35

Een harde knal en toen.........

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor HansMercedes » 24 feb 2010, 17:40

denman1710 schrijft:
Ziehier het verschil na een paar dagen rijden.

Ziet er al veel beter uit, hij staat wer rechts en hangt niet naar achter IK had het je toch gezegt rij er eerst een paardagen mee dan zakt hij vanzelf een beetje in . is meestal zo met nieuwe veren ,maar ben blij voor je dat het gelukt is hoor .nu nog even je achterbumper los halen en dan zit die ook weer goed want het lijkt er inderdaad op wat ruben zei dat de bevestiging is losgebroken succes . grt hans


[img size=800]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0061.jpg[/img]

[img size=800]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0062.jpg[/img] [img size=800]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/IMAG0063.jpg[/img]
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Denman1710 » 24 feb 2010, 19:59

Mocht er uiteindelijk nog LPG worden ingebouwd, dan zorg ik ook dat de achterveren worden vervangen.
Voor nu vind ik het best.

Volgende wat er op de planning staat is de kachelventilator, dan de CV op AB en radio inbouwen, dan het interieur reinigen, en dan spuiten (dat gebeurd a.s. zomer nadat het een aantal weken goed droog is geweest)
Greetz Dennis


Verbruik W201 190E: Afbeelding
Avatar gebruiker
Denman1710
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 30 jan 2010, 23:24
Roepnaam: Dennis
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Arno_Langendam » 24 feb 2010, 21:17

Hee Dennis wat zie ik heb je je kofferbak weer leeg gehaald? Hahaha:woohoo: :P

Ziet er goed uit man.
Zo als Hans zegt alles komt goed.

Groet, Arno Afbeelding
Bijlagen
Ster_2978a87af4dc243050ca4154673cfebb_6e22a04ad4196373cd946b2bd95a97d8-f3034c5e0dc68e9857530b5be06cc80a.gif
Ster_2978a87af4dc243050ca4154673cfebb_6e22a04ad4196373cd946b2bd95a97d8-f3034c5e0dc68e9857530b5be06cc80a.gif (45.9 KiB) 850 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Bassje » 25 feb 2010, 00:38

Is al een stuk beter gezicht zo! Zou mooi zijn als het voorkantje nog iets meer inzakt.
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Arno_Langendam » 25 feb 2010, 18:04

bassje schrijft:
denman1710 schrijft:
Toevallig had mijn pa het ook vorige maand, maar dan in een VW Golf uit 2003 met 60dkm, dus 200dkm en 25 jaar is veel beter:-)



Tja, de kwaliteit van de moderne auto's is ook niet zoals het hoort te zijn.


Inderdaad! TOYOTA heeft een MEGA probleem!

Mercedes-Benz trouwens ook met hun DELPHI injectoren van af de 22OCDI Ze hadden het gewoon bij BOSCH moeten houden.

Aan dit soort dingen kan je gewoon merken dat de winst marges onderdruk staan in de auto industrie. En men op zoek is naar goedkopere onderdelen leveranciers. Maar zo zie je maar weer goedkoop is vaak duurkoop!

Groet, Arno Afbeelding
Bijlagen
Ster_2978a87af4dc243050ca4154673cfebb_6e22a04ad4196373cd946b2bd95a97d8-81ce39991ee335b0139b0361a1bd76ff.gif
Ster_2978a87af4dc243050ca4154673cfebb_6e22a04ad4196373cd946b2bd95a97d8-81ce39991ee335b0139b0361a1bd76ff.gif (45.9 KiB) 850 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Ruub-ster » 26 feb 2010, 01:20

Arno_Langendam schrijft:
bassje schrijft:
denman1710 schrijft:
Toevallig had mijn pa het ook vorige maand, maar dan in een VW Golf uit 2003 met 60dkm, dus 200dkm en 25 jaar is veel beter:-)



Tja, de kwaliteit van de moderne auto's is ook niet zoals het hoort te zijn.


Inderdaad! TOYOTA heeft een MEGA probleem!

Mercedes-Benz trouwens ook met hun DELPHI injectoren van af de 22OCDI Ze hadden het gewoon bij BOSCH moeten houden.

Aan dit soort dingen kan je gewoon merken dat de winst marges onderdruk staan in de auto industrie. En men op zoek is naar goedkopere onderdelen leveranciers. Maar zo zie je maar weer goedkoop is vaak duurkoop!

Groet, Arno Afbeelding


Eigenlijk is het allemaal kut.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Cooper » 26 feb 2010, 08:22

dank aan de euro,toen begon de recessie!!!
okee,politiek hoort eigenlijk niet op deze forum,sorry
Avatar gebruiker
Cooper
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 30 nov 2009, 23:18
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: spark G3


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Arno_Langendam » 26 feb 2010, 12:21

cooper schrijft:
dank aan de euro,toen begon de recessie!!!
okee,politiek hoort eigenlijk niet op deze forum,sorry


Beste Cooper,

Ondanks dat politiek hier niet thuis hoort, wil ik je toch wel gelijk geven!
Voorals nog bestrijd politiek Den Haag de mening van de Burger dat de invoering van de €uro de schuld is van veel prijs verhogingen.

Bij voorbeeld het kopje koffie bij de pomp langs de weg koste vroeger 1 Gulden nu zijn er benzine stations die durven zelfs € 1,20 te vragen. Zegge: één €uro twintig! Dat is dus FL 2,65 een prijs stijging van 165% Zijn onze salarissen ook zo mee gegroeit? Nee tuurlijk niet maar, wel de produkten en diensten van de horeca en de 1e levensbehoeft zoals bv Energie en Ziektekosten.

En je kan je €uro maar één keer uitgeven! Dus minder koopkracht en minder omzet bij de bedrijven. Resulteerd inderdaad in een ressie.

Gelukkig blijft de overheid ontkennen! Het is natuurlijk helemaal niet waar dat de €uro het leven duurder heeft gemaakt.

Nou 3 maart 2010 en 9 juni 2010 doe er je voordeel mee. STEMMEN!

Groet, Arno Afbeelding
Bijlagen
Ster_2978a87af4dc243050ca4154673cfebb_6e22a04ad4196373cd946b2bd95a97d8_0644ae52ae823f29a3324cf20aaee75a-1937fc69d7e30ff14e017045ad93e049.gif
Ster_2978a87af4dc243050ca4154673cfebb_6e22a04ad4196373cd946b2bd95a97d8_0644ae52ae823f29a3324cf20aaee75a-1937fc69d7e30ff14e017045ad93e049.gif (45.9 KiB) 849 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Bassje » 26 feb 2010, 17:35

In Duitsland noemen ze de Euro ook wel de Teuro.
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Denman1710 » 01 maart 2010, 15:49

Zoals al eerder aamgegeven vond ik mijn 190 wat hoog staan na vervanging van de voorveren.

Nu heb ik even geinformeerd, en er blijken veren onder te zitten voor het model tot 1990.
Dat zou verklaren waarom hij hoger staatt, maar.... nu blijkt het volgende:

De veren van de W201 tot 1990 zijn 40 cm lang, en die vanaf 1990 zijn 40.5 cm lang, wat inhoud dat als ik die andere eronder laat zetten de auto nog hoger staat.

weet iemand of dit correct is?
Greetz Dennis


Verbruik W201 190E: Afbeelding
Avatar gebruiker
Denman1710
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 30 jan 2010, 23:24
Roepnaam: Dennis
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor HansMercedes » 01 maart 2010, 17:48

Als dit het gene is wat ze bij de dealer zeggen zal het wel kloppen ,maar je moet je wagen de gelegenheid geven om zich te zetten en dat duurt gewoon een tijdje . van die oude veren is de spanning gewoon wat minder door het gebruik . Als je dit nu een probleem blijft vinden moet je mischien die achterveren ook gaan vervangen succes grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Cooper » 06 maart 2010, 09:59

hallo denman,
ik heb mijn voorkant ook het een en ander vernieuwd.
schokbrekers,draagarmen.
Lekker klusje was dat.
Die van mij staat nu aan de voorkant ook hoger.Ondanks dat ik de veren niet vernieuwd hebt echter wel 2ehandse schoks erop gezet uit de 2.3 16v.
Nu staat mijn auto ongeveer even hoog als de achterkant,voorheen was mijn voorkant iets lagerder wat wel wat mooier smoelde.
Dus bij mij zijn het de schoks dat mijn auto wat hogerder staat.
Van mij mag de Mercedes nog wel wat strakker sturen.
staat nu nog op orginele bandmaat 185/65/15.
Andere bandmaat misschien?


Misschien wel vermeldingswaardig tegenover de collega's 190 rijders.
Voorkant hoogte is bij mij vanaf schermrand tot de grond= 69cm!!
mischien wel leuk als een ieder die meet,zo komen we denk ik aan giga verschillen.
Avatar gebruiker
Cooper
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 30 nov 2009, 23:18
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: spark G3


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Cooper » 06 maart 2010, 11:10

Nog even vermeldingswaardig.

Voorkant van mij mb190 is :grond tot en met de schermrand is 69cm
Is 69cm goed of te hoog?
Avatar gebruiker
Cooper
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 30 nov 2009, 23:18
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: spark G3


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Bassje » 07 maart 2010, 01:44

Die ontwikkelingssamenwerking kan toch gewoon drastisch verminderd worden. Tenminste, als het aan mij (en ik denk veel Nederlanders) zou liggen.
Dit komt zo vaak bij corrupte bananenrepublieken terecht dat we er eigenlijk gewoon mee moeten stoppen. Maarja, helaas kan dat niet vanwege Europese verdragen enzo..
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Een harde knal en toen.........

Berichtdoor Cooper » 08 maart 2010, 16:57

Nog even vermeldingswaardig.

Voorkant van mij mb190 is :grond tot en met de schermrand is 69cm
Is 69cm goed of te hoog?
Avatar gebruiker
Cooper
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 30 nov 2009, 23:18
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: spark G3

Vorige

Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten