De keuring van onze 190 hebben we bewust laten verlopen
De auto staat voor een paar maanden binnen.
Ga op mijn gemak de draagarmen vernieuwen, en alles wat ik zo in mijn beeld tegenkom, maak ik schoon en gaat in de lijnolie of tectiel, naar van hand het deel waar dat nodig is. Lijnlolie met wat sikkatief en een klein beetje terpentijn over een mooie schone witte ondergrond staat netter. En als het maanden de tijd heeft om te drogen spoelt volgend jaar het water er zo vanaf. Mondjesmaat kom ik wat roest tegen en dat wordt blank gemaakt en gaat in de zwarte tectiel. De auto is van 1991, dus 24 jaar oud

Ook heb ik besloten eens een logboek aan te maken van deze auto, hij is het waard.
Dus op enig moment kan dit topic dicht of weg en zet ik dit verhaal wel in mijn logboek.
Mijn brandende vraag voor nu, en de topic titel zegt het al, mijn auto heeft ballen.
Mogelijk zijn er mensen die zeggen, maar wist je dat niet dan, nee, dat wist ik niet en ik weet ook niet waar ze voor zijn. Een wonderlijke techniek, toen al!
Omdat ik toch aan het schoonmaken en schoonblazen slaag, heb ik de bescherm kap onder het rechter voorspatbord er afgehaald, en verrek, daar zitten ballen en een vat. Een vat zonder bevestiging schroefjes, dus er is ooit al eens aan geknoeid. Dat er voor mijn tijd onzorgvuldig met deze beauty is omgesprongen is sommige van jullie waarschijnlijk niet ontgaan. Er zit redelijk constant, nog steeds veel werk aan. Maar daarover later.