door Eef190D » 30 dec 2015, 22:52
hoi,
Naar aanleiding van de reacties nog wat aanvulling op mijn introductie.
De kleur van de Mercedes is (ik noem het maar) champagne grijs (kleur nr. 702) met een donkerblauw interieur.
Tja, het aantal kilometers, bij aankoop stond de teller op 157.000km, dit leek mij niet logisch; Voordat ik de auto kocht heb ik , omdat de kilometerteller kapot was, geprobeerd de kilometerstand in Duitsland te achterhalen. Op het originele kentekenbewijs staan TUV-stempels t\m 2011. Ik heb de oorspronkelijke eigenaar aangeschreven(geen reactie) en de TUV in Baden-Wurtenberg. Van de TUV had ik binnen een dag een reactie: zij mogen over niet geldige keuringsrapporten geen informatie verstrekken. Ik kon de keuringsbewijzen eventueel wel via de (duitse) politie opvragen omdat ik in de veronderstelling was dat er met de kilometerteller was geknoeid. Ik kon dat bij "jedem polizeibureau" opvragen. Nu woon ik in het oosten des lands, dus het district Osnabrück aangeschreven. Binnen 2 dagen een reactie (telefonisch, heel netjes! kom daar in Nederland maar eens voor) , maar helaas : ik moest via de Nederlandse politie aangifte doen, die dan vervolgens contact zou opnemen met de duitse politie. Ik moest dus aangifte doen tegen mijn verkopende partij, dat heb ik niet gedaan.
Omdat de auto mij wel beviel en de algehele staat van de auto redelijk tot goed was heb ik de auto gekocht. Thuisgekomen de auto natuurlijk direct nog weer wat nader onderzocht en toen kwam ik onder de motorkap nog een origineel plakkertje tegen van een duitse bosch servicedienst met de vermelding dat de remvloeistof in 2011 was vervangen bij een kilometerstand van ..... 157.000 km. De auto is in 2012 naar Nederland geëxporteerd en in de loop van 2012\begin 2013 verkocht aan de eigenaar waar ik de auto van heb gekocht. Hij wist mij te vertellen dat de kilometerteller een week na aankoop niet meer werkte. Hij heeft de auto alleen gebruikt om in de zomer met zijn caravan in Nederland op vakantie te gaan! De rest van het jaar was de auto geschorst. Ik ga er dus van uit dat de auto ongeveer 160.000km. heeft gelopen. Gezien de staat van de bekleding , onberispelijk, en slijtagebeeld aan pedalen en overige interieurdelen acht ik de km stand realistisch.
De triumph die ik heb gerestaureerd was een spitfire. Ik heb er 2 jaar aan gewerkt, volledige body/off restauratie. Heel erg leuk om te doen. Ik vond het echter geen auto om in te gaan rijden en heb ´m 2 maanden nadat de restauratie was afgerond verkocht.
Het lukt mij nog steeds niet om een foto te plaatsen, kan iemand me daar mee helpen.