door RD500SEC » 24 mei 2016, 20:28
Er staat 12 volt op het bimetaal van de choke om het bimetaal te verwarmen, zodra de auto op contact staat, dat klopt.
Een bimetaal wat koud is, doet de choke klep sluiten, een koude motor kun je direkt starten, de chkoke klep staat dan immers dicht.
Het chokehuis wordt tevens door koelvloeistof verwarmd, zodat de chokeklep niet onnodig dicht gaat bij een lauw warme motor. De koelvloeistof ondersteund de elektrische verwarming.
Heb je de weerstand van het choke element al gemeten? Dat zou 7 ohm moeten zijn.
Kijk ik in het elektrisch schema, dan zie ik het contaktslot, zekering 11, stekkerverbinding x26, choke element, massa.
De 12 volt wordt doorgelust naar een pull down ventiel verarming en het vlotterkamer beluchting ventiel, welke ook weer aan massa liggen, direct of indirect.
Je hebt 12 volt gemeten, maar is de massa ook goed?
Heb je de andere ventielen/ verwarming ook al bekeken?
Is de bedrading nog in goede staat, niet ten dele doorgesleten of doorgebroken? Dan meet je wel 12 volt, maar zal het vermogen van de verwarming terug lopen. Ook het choke element kan "lam" zijn na verloop van service tijd.
Met vriendelijke groet, Richard