door Patrick » 05 sep 2015, 20:47
Vandaag onverwacht bij een 190E met veel opties wezen kijken. Momenteel rijden we een in perfecte staat verkerende 190D zonder opties. Maar met alle leuke eisen van de overheid sluit ik niet uit nog eens een 190E aan te schaffen.
Op marktplaats kwam ik een Amerikaanse versie tegen, vol leer, mooi blauwe carrosserie, leek een plaatje.
Even gebeld ofdat er geen roest en deukjes inzaten. Dat was volgens de beste man niet het geval. Uiteraard eerst zien dan geloven. Uurtje erheen gereden, en daar troffen we een flink doffe auto aan. Hij leek hagelschade te hebben omdat er 'parkeerdeukjes' op hele vreemde plaatsen zaten. Maar oké, de lak was niet beschadigd. Het interieur was erg mooi! Carrosserie minder. Niet alle opties werkte..
Toen het starten: de startmotor deed goed zijn best, maar starten ho maar. Na een poging of 20 bleef hij lopen, en heel niet rot. Maar als je een beetje gas bij gaf, dan schokte en stote hij flink. En wilde ook niet in toeren verhogen.
De beste man vertelde dat dit kwam omdat ze een keer hadden gereden totdat de benzine op was, en dat nu het filter verstopt was.
Nu zou ik graag een beetje advies vragen:
Zo moeilijk starten.. Is dat een filter? Mogelijk.. Maar ik denk aan meer eigenlijk. Bougies/bougiekabels?
Hoe betrouwbaar zou zo'n auto zijn...
Daarnaast, roest aan de onderzijde van de passagiersdeur. Voorruit gebarsten, koplamp glas stuk, veel kleine deukjes, airco werkt niet, schuifje van de ventilator werkt niet, en nog wat puntjes.
Nu denk je misschien.. Waar begin je dan aan.. Prachtig interieur! Mooie blauwe buitenkant ( na een poetsbeurt)
De opties krijg je wel weer aan het werk waarschijnlijk. Alleen die motor.......
Wat denken jullie ervan? Vraagprijs €2900