gisteren avond met een vriend nogmaals bezig geweest
het is nagenoeg onmogelijk om dit met een stroboscooplamp te doen
aangezien je je handen tussen de radiatorven moet houden
vervolgens het volgende gedaan
met een ratel aan het onderste wiel deze goed gezet zoals deze moet zijn (let op dat er 4x een schaalverdeling op staat per cilinder 1 welke ook zo genummerd zijn)
bij mijn typpe auto moest hij tussen de 0,7 en 0,13 staan
echter stond hij op 0,20 dus dat is niet goed
vervolgens in de verdeelkap het afdekplaatje een klein stukje opzij duwen
hier zit een streepje op de plek waar je eerste bouggiekabel zit
aan de zijkant de imbus/torx losdraaien en hem zo stellen dat het midden van het rotortje precies boven het streepje staat
vervolgens de hele boel weer netjes gesloten/vast gezet en een testritje maken
het resultaat is een motor die veel lager stationair loopt en meer trekkracht heeft (vooral laag in zijn toeren)
ik zal nu ook het spruitstuk in de gaten houden maar ik vermoed dat dit nu wel opgelost is

Een ieder bedankt voor de hulp