W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 10 jul 2020, 16:55

190E 1986: LPI?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alles over LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Bram Jansen

190E 1986: LPI?

Berichtdoor ChooseLife » 13 mei 2012, 11:32

Ik heb eindelijk weer een W201 gevonden (1986 2.0e aut.). Dit keer wel een benzine, dus gaat er een gastank achterin. Wordt een ringtank van 55l.
Alleen nu word ik bestookt met allerhande adviezen die richting de "Lpi" gaan, omdat mijn auto brandstofinjectie heeft. Mijn kennis is helaas niet voldoende toereikend om hier zelf een goede afweging in te maken.

Wat ik belangrijk vind is veiligheid, betaalbaarheid, behoud van vermogen (enigszins) en duurzaamheid.

Wat zou in mijn geval het beste advies zijn. Een conventioneel systeem of de "lpi"?
Avatar gebruiker
ChooseLife
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 28 okt 2010, 20:41
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: 190E 1986: LPI?

Berichtdoor VmaX » 13 mei 2012, 18:18

Ik heb een OMVL G2, ringtank 55L en ben volkomen tevreden.
Loopt als een zonnetje en ik merk echt vrijwel geen vermogenverlies op LPG. Volgens mij ben je alleen maar meer geld kwijt met Lpi.
Het advies is zorg dat je een perfecte ontsteking/vonken fabriek hebt. Investeer in originele nieuwe boegies, kabels, doppen en verdeler en doe geen moeite voor lubricantsystems of terugslagkleppen en zorg dat je een goede professionele inbouwer vind.
Avatar gebruiker
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4161
Geregistreerd: 26 mei 2011, 20:24
Woonplaats: Zutphen
Roepnaam: Christiaan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Vmax1200
TDM850
VW 2.5 T5


Re: 190E 1986: LPI?

Berichtdoor Orion » 13 mei 2012, 20:31

Wat Vmax beschrijft kan ik ook beamen, heb ook het zelfde erin liggen op een 58l ringtank. Alle andere heisa is overbodig, als je maar je vonkenfabriek inorde hebt.
Avatar gebruiker
Orion
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4567
Geregistreerd: 03 feb 2011, 12:13
Woonplaats: Limburg
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen: Heckrollo-brigade: JA


Re: 190E 1986: LPI?

Berichtdoor CordeJong » 14 mei 2012, 07:24

Misschien een dampgas injectie systeem daar rijd ik zelf mee in een 500SE en het bevalt me prima.
Is wat duurder als conventioneel gas maar zuiniger en geen back fires terwijl er op benzine helemaal terug gang is en op LPG geen mindere prestaties zijn te merken.
Het is goedkoper als LPI en veel minder storingsgevoelig.
groeten cor de jong
Avatar gebruiker
CordeJong
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 mei 2010, 17:20
Woonplaats: Bergambacht
Type wagen: 190E 2.5-16 EVO I
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: 190E 2.5/16 EVO II 1990


Re: 190E 1986: LPI?

Berichtdoor EmielW201 » 14 mei 2012, 21:15

@Cor, in een ander topic http://w201club.nl/viewtopic.php?f=8&t=287&start=20 heb je vermeld dat de magnetische kleppen de cilinders afzonderlijk van dampgas voorzien.

Hoe worden de magnetische kleppen aangestuurd? Met een programmeerbare computer? Zou het dan met de juiste software + programeering niet mogelijk zijn om dat schokken eruit te halen bij gas terugnemen en overschakelen benzine->gas?
Afbeelding
Avatar gebruiker
EmielW201
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1232
Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: 190E 1986: LPI?

Berichtdoor CordeJong » 15 mei 2012, 08:14

De cilinders worden inderdaad van gas voorzien alle appart en met hun eigen leiding.
Het wordt aangestuurd middels een computer welke vooral afgeregeld wordt op vacuum van de motor.
Natuurlijk kun je dat met een laptop inregelen,vrij eenvoudig zelfs.
Als je van gas naar benzine gaat draait de motor even op twee brandstoffen spinnekop leeg,en krijgt de motor al gas dus dubbel.
Tevens hebben we ervoor gekozen de motor al vrij snel naar gas te laten gaan ongeveer 60 graden koelwater temperatuur hiervan houdt de motor heel even wat in.
Voordeel is dat de auto al heel snel naar gas gaat en dat ook al na een korte rit de auto op gas weer aanslaat als je hem even stop hebt gezet.

groeten cor de jong
Avatar gebruiker
CordeJong
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 mei 2010, 17:20
Woonplaats: Bergambacht
Type wagen: 190E 2.5-16 EVO I
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: 190E 2.5/16 EVO II 1990


Re: 190E 1986: LPI?

Berichtdoor Web » 01 aug 2012, 20:31

Watvoor installatie en computer wordt daarbij gebruikt, een Megasquirt / KDFI variant of zo?
Avatar gebruiker
Web
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 542
Geregistreerd: 20 jul 2012, 12:01
Woonplaats: Ansterdam Noord
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1990
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Saab 9-5


Keer terug naar LPG Specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten