door Kever » 01 nov 2013, 16:49
Vooral doen: jaag je klanten en stadsgenoten maar weg.
Duits onderzoek inzake het effect van milieu-zone's heeft aangetoond dat het hoegenaamd geen effect heeft op de luchtkwaliteit. Het rare is ook dat de diesel-stadsbussen gewoon blijven rijden in Utrecht.
Ik woon vlakbij Utrecht én vlakbij een NS-station. Ik trein verder vrijwel nooit. Maar áls ik naar de binnenstad van Utrecht ga, pak ik sowieso de trein. Sneller en goedkoper vanwege de parkeerproblemen en parkeertarieven daar.
Ik vind het vooral vervelend voor de Utrechters zelf: in bepaalde buitenwijken struikel je over de oude Mercedessen. Al die mensen kunnen dus de stad niet meer in met hun auto. Waarom niet? Het milieu heeft er niks aan, de winkeliers worden de dupe en je zal er maar familie hebben wonen die je niet meer kan bezoeken.
Trouwens nog een goede grap: ik las dat ze subsidie gaan geven aan Utrechters om hen te stimuleren een andere auto te kopen. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog die subsidie is. Als het laag is, helpt het niks. Als het wat hoger is, lachen heel wat mensen in hun vuistje: eerst voor niks een 190D of 200D importeren, en daarna flink cashen bij de inruil.
Raar land leven we in.