Momenteel een storing aan het verhelpen van een 190 2.5D uit 1985.
Was al een paar keer eerder met probleempjes geweest die, naar nu blijkt, dezelfde oorzaak hebben. Functies die het dan wel deden end an weer niet, beetje aan de zekering morrelen en het werkte weer...
Echter nu werd de auto weg gezet, contact uit en bleven alle controlelampjes in de cockpit branden, radio ging niet uit, blower bleef draaien. Eigenlijk precies alsof het contact op stand 1 blijft staan.
Afijn, tijdens de diagnose de lichtschakelaar en het contactslot uitgesloten als veroorzaker.
Er blijft dan weinig over dan de zekeringenkast, op 1 of andere manier blijft er stroom lopen. Alle zekeringen er uit, conatcten schoon schuren, zekeringen vernieuwen, maar geen resultaat. Dan moet het aan de onderzijde zitten, in de stekkeraansluitingen o.i.d. Zekeringkast met veel pijn en moeite er uit gekregen, alle stekkers van onderen los, de massadraad losschroeven waar je nauwelijks bij kunt, de airco leidingen die over de zekeringkast heen gebouwd zijn, maar het lukte.
Dan wist ik dat de 'bovenverdieping' er uitgenomen kan worden en daar zag je de veroorzaker: water onderin. Groene sporen, en vocht in de naden en kieren.
Alleen nu is mijn vraag: die bovenste verdieping kun je redelijk eenvoudig uitnemen, maar de 2e verdieping moet er mijns inziens ook uit kunnen. Weet iemand hoe???