W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 jan 2020, 10:02

Welke draden voor derde remlicht?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

Welke draden voor derde remlicht?

Berichtdoor John-Doe » 24 feb 2009, 17:25

Hey allen,

Heb zojuist maar eens een derde remlicht aangeschaft. Inmiddels netjes gemonteerd en de draad onzichtbaar weggewerkt. Wat een takkeklus zeg :)
Moet hem alleen nog even aansluiten op de juiste draden van het linker achterlicht (bestuurderskant dus). Om mij veel zoekwerk te besparen dacht ik dat er hier vast wel iemand is die mij kan vertellen op welke kleuren draden ik deze moet aansluiten...?

Dennis
John-Doe

Re:Welke draden voor derde remlicht?

Berichtdoor Maarten » 24 feb 2009, 22:16

Zo uit mijn blote hoofd is zwart-rood van het remlicht.......
Maarten

Berichtdoor Goofy.S » 25 feb 2009, 11:29

John-Doe schrijft:
Hey allen,

Heb zojuist maar eens een derde remlicht aangeschaft. Inmiddels netjes gemonteerd en de draad onzichtbaar weggewerkt. Wat een takkeklus zeg :)
Moet hem alleen nog even aansluiten op de juiste draden van het linker achterlicht (bestuurderskant dus). Om mij veel zoekwerk te besparen dacht ik dat er hier vast wel iemand is die mij kan vertellen op welke kleuren draden ik deze moet aansluiten...?

Dennis

Dennis, als je even de achterlichtunit er uitneem, kan je zo zien welke kleur draden er naar het remlicht lopen. De massa is waarschijnlijk bruin, maar dat zie je dan ook wel.

Karel, (Goofy.S)
Goofy.S
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Karel
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Fiat Punto
Fiat-Hymer camper 2.5TD

Berichtdoor John-Doe » 25 feb 2009, 11:54

Ik heb gekeken, maar de draadboom is vrij kort en ik kan verder niet zien welke kleur er naar welke lamp gaat omdat alles zit dichtgemaakt achter die metalen strip....
Uiteraard had ik zelf al gekeken...

Dennis
John-Doe

Berichtdoor Goofy.S » 25 feb 2009, 12:15

John-Doe schrijft:
Ik heb gekeken, maar de draadboom is vrij kort en ik kan verder niet zien welke kleur er naar welke lamp gaat omdat alles zit dichtgemaakt achter die metalen strip....
Uiteraard had ik zelf al gekeken...

Dennis

Dennis, je kan die metalen strip (waar de lampjes in zitten) er gewoon uitklikken hoor.
Haal de stekker er eerst even af, dan houd je de unit in je hand en dan zal je zien dat de metelen strip
met 6 plastic klemmetjes wordt vastgehouden die kan je iets naar buiten drukken en dan de strip er uitnemen.
Doe wel voorzichtig met de temperatuur, want plastic is breekbaar als het koud is.

Karel, (Goofy.S)
Goofy.S
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Karel
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Fiat Punto
Fiat-Hymer camper 2.5TD

Berichtdoor ferdi » 06 maart 2009, 10:06

is toch zo makkelijk

je steekt gewoon een spaningszoeker in je stekker en laat iemand remmen en kijkt of hij brand dan is dat je draad:P

greetzz ferdi
ferdi

Keer terug naar Techniek W201