Leuk topic!
Mijn vrouw vond het eerst helemaal niks, had sowieso een hekel aan een Mercedes. Alle oude vooroordelen uit de vorige eeuw: bouwvakkersauto, auto voor patsers enz. Ze vindt stationwagons ook veel leuker. Onze Kever is helemaal haar ideaal. En ze had het altijd maar over 'koop toch een Fiat Panda, die vind ik leuk'

. Ze was ook gewoon bang dat je met zo'n oude auto voor dagelijks gebruik altijd gedonder hebt. Ik heb er jaren over gepraat dat ik dit ooit een keer zou gaan doen, dus ze was al wel voorbereid.
Toen bleek dat de 190 niet zo groot was, trok ze al een beetje bij.
Dat ik een witte kocht, hielp ook al een beetje.
Het dieselverbruik was ook een meevaller: gemiddeld 1 : 16,3
Nu, een jaar later, is ze helemaal omgedraaid. Ze vindt het leuk dat het echt een allemansvriend is. Ze heeft ontdekt dat iedereen rijdt in oude Benzen: autochtonen en allochtonen. Ze heeft ook een boekje gelezen (titel: Mijn Mercedes is (niet) te koop, hier ooit getipt, aanrader!): een reisverhaal van een jongen die zijn 190 Diesel helemaal naar Noord-Afrika rijdt om hem daar te verkopen, en dat verhaal vond ze heel boeiend. Nu las ze het ook eens van een ander, over betrouwbaarheid en zo.
Dat 'ie zo betrouwbaar is, heeft haar natuurlijk positief verrast. We hebben in het verleden best regelmatig met pech gestaan, ook herhaaldelijk in de zomervakantie. De 190 heeft ons nog niet één keer laten staan. Zonder een krimp te geven heeft hij ons met de caravan meer dan 5000 km door Scandinavië gereden. Zij heeft zelf ook een aantal trajecten daarvan gereden. Schuifdak vindt ze lekker, stoelen zitten goed (was ik eerlijk gezegd nog een beetje bang voor). Nu neemt ze hem zelf ook mee voor ritten van honderden km's door het land.
Kortom, ze is helemaal verkocht. Ze vindt het nu wel stoer, zo'n oude Mercedes.
Hè hè, eindelijk is het kwartje gevallen

.