ook daar zijn mogelijkheden voor om dat tikkertje, of een 2e geregistreerde kmstand in de computer of eeprom-chip te wijzigen. dus het zegt nog niets.
volgens onderzoek heeft 1 op de 18 auto's hebben een expres veranderde kmstand in Nederland
er zijn zelf vele gevallen dat er gefraudeerd wordt met bestempelde dealerboekjes.. het is jammer dat het gebeurd, maar ik heb zelf eens en ex-duitse audi a3 gekocht zonder historie bekend, km-stand bleek ook teruggedraait te zijn, en ondanks dat leg ik toch nog de schuld bij me zelf. had ik de auto maar beter moeten inspecteren, staat van de motor en onderdelen / slijtage stuur en bekleding etc.
maargoed om ontopic te blijven, naast mn Mercedes vindt ik het leuk om goedkope (meestal apk-loze) autotjes te kopen, deze rustig op te knappen en dan weer te verkopen.
op het moment heb ik een vw polo staan, ondanks dat hij niet al te duur was, heb ik me toch verkocht (al had ik hem van een vriend overgenomen), maar het ding is echt heel erg gaar, zo'n beetje alles is kapot of verroest. dorpels rot etc.
maargoed gaat goedkomen