Hallo,
Wij hebben al enkele jaren naar alle tevredenheid een Mercedes 190E uit 1986.
Echter sinds enige tijd heeft hij een kuren.
Wat er gebeurd is het volgende:
Bij een koude motor is het starten lopen, of het nu -17 graden is of + 35 graden, starten bij een koude motor is geen enkel probleem.
Echter zodra de motor warm is, op temperatuur, en we de auto enige tijd stationair laten lopen, 30 tot 60 seconden begint de motor ineens slecht/onregelmatig stationair te lopen.
Je kan dit goed horen als hij stationair draait en op temperatuur komt, eerst loopt hij heel mooi maar zo ineens, het lijkt alsof hij dan een bepaalde temperatuur bereikt, gaat hij slecht lopen en slaat hij na enkele seconden (5-15) af.
Als ik nadat hij slecht is gaan lopen gas geef klinkt het alsof ik de motor verzuip en slaat hij nagenoeg direct af.
Als hij dan eenmaal is afgeslagen krijg ik hem ook met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Zodra ik hem start pakt hij hem soms heel iets maar valt vervolgens weer uit, als ik gas bijgeef tijdens het starten slaat hij soms aan maar klinkt het alsof hij op 1 of 2 cilinders draait en wederom verzuipt en niet door wil pakken, tevens komt er dan een behoorlijke benzine lucht vrij, dit zie je ook onder de uitlaat in de vorm van zwarte spetters.
Als ik de motor vervolgens 10 a 15 minuten laat afkoelen start hij weer gewoon en kan ik er weer mee rijden totdat de motor dus weer te lang stationair moet draaien.
Ik heb al behoorlijk wat forums afgezocht maar niet echt een passend antwoord kunnen vinden, wie kan ons helpen?