[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W140 ingeruild op een W201 190E aut : Van alles wat....W201 en andere C-Klasse

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 19 apr 2024, 02:51

W140 ingeruild op een W201 190E aut

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W201 en W202.
Leuk filmpje met een W201 of W202? Of met de W201 of W202 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W201)

W140 ingeruild op een W201 190E aut

Berichtdoor Diesel2.5 » 04 nov 2022, 21:57

Goede avond samen,,,,,
Ik ben natuurlijk geen vreemde hier op 't forum en al mijn leven lang MB liefhebber.
Op dit moment nog steeds in het bezit van een W140 S320 in concoursstaat en een W108 280 SE , C107 350 SL_C en ja ja sinds kort een maagdelijk witte W201 190E automaat van 37 jr oud.
Ik heb al 2 W201's gehad naar grote tevrdenheid ,, echter ik had ook nog een W140 S350 Turbodiesel.
Deze heb ik dus na lang wikken en wegen en uitzoeken wat ik nu eigenlijk wel weer zou willen ingeruild op een W201 190E aut met werkende cruise control , fantastisch onmerkbaar schakelenden autoamaat , lekkere raamzwengels ( wie heeft dat nog ? ) Hydraulische niveau-regeling , schuif/kantel dakje , centrale deurvergrendeling , Radio Cassette jawel ,
en een Trekhaakje.
Mijn 1e W201 zo'n 17 jr geleden kocht ik voor een prikkie omdat ie toen zwaar incourant was en ik als MB liefhebber het destijds niet als echte MB zag.
Echter toen ik hem had en reed was ik stomverbaasd over de rijeigenschappen en comfort en kon het amper geloven hoe heerlijk een orginele W201 rauchsilber automaat met saaie wieldopjes reed.
Ik was perplex en om en zal nooit meer zeggen dat een W201 190 geen echte Mercedes is ,, het tegendeel is namelijk waar.
Nu wij weer in het bezit zijn van een prachtige W201 190E Aut ,, ben ik weer perplex over de rijkwaliteiten en rust en comfort en veereigenschappen van zo;n W201 en de Giga degelijkheid hoe zo'n ding nog lekker mechanisch in elkaar zit en gebouwd is.
Mogelijk wel het beste wat Mercedes ooit op de markt heeft gebracht.
Dus bij deze : ik/wij zijn weer heel blij dat we een W201 190 in onze collectie hebben.
Tijdloze wereldwagen waar menig auto tegenwoordig nog steeds niet aan kan tippen qua zeer comfortabele rij-eigenschappen. ze worden steeds leuker en unieker ,,, zeker nu de 1e exemplaren al 40/41 jaar oud zijn.
Dus medebezitters ,,,,,,geniet ervan en koester ze ,, een zeer waardevolle klassieker voor degene die hem waardeert op z'n bouwkwaliteit en rij-eigenschappen zal het zeker worden.
Geniet ervan ,, de laatste echte Mechanische Benz.
https://www.autobild.de/klassik/marken/ ... enz/190/1/
Avatar gebruiker
Diesel2.5
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 17 dec 2010, 20:40
Woonplaats: Cuijk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: W140 ingeruild op een W201 190E aut

Berichtdoor MBSLC » 05 nov 2022, 06:51

Gefeliciteerd met de aanschaf, en je hebt het prachtig verwoord m.b.t. de rij eigenschappen : comfortabel en een fantastische wegligging.

Om kort te gaan : een heerlijke auto, die heerlijk wegrijdt, en waarin je maar een beetje hoeft te werken, net lekker, maar niet zo steriel als een nieuwe auto. Met het gevoel alsof je in een Amerikaan rijdt, met volledig zicht op de motorkap, wat bij latere modellen helaas verdwenen is.
Ik ben een leek, maar merk wel dat de techniek goed in elkaar steekt : er gaat zelden iets stuk, en het verbruik is meer dan redelijk, zeker voor zo'n auto : ik rij 1op 11 met benzine/automaat.

Mooi artikel in je link : de openingsfoto is prachtig, exact de mijne, tot de wieldoppen aan toe ! :kiss:

Geniet ervan !
STERREN STRALEN AAN DE HEMEL, STERREN STRALEN OP DE WEG !
Avatar gebruiker
MBSLC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2862
Geregistreerd: 04 okt 2010, 05:13
Woonplaats: Purmerend
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Van alles wat....W201 en andere C-Klasse

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron