Een origineel kenteken en de reden waarom men in Nederland er vaak wat zwaarder aan tilt komt denk ik ook voort uit het feit dat je in Nederland aan een kenteken de leeftijd van en auto kan zien.
Als je een auto uit 1990 ziet rijden met een kenteken uit 2014 dan is dat niet meer origineel.
Dus zal voor veel mensen een nieuw kenteken op een oude auto zijn alsof je vloekt in de kerk. Het is niet meer origineel. Of zelfs zullen er mensen zijn die dan denken dat er wat met de auto is. Geld ook voor een 1 op je kenteken.
Wat betreft d evraag of er bij herinvoering een 1 op komt. Dat zal in de basis niet hoeven. Er van uit gaande dat hij netjes geexporteeerd is en de papieren en kentekenplaten zijn ingeleverd.
Overigens kun je zelfs voor echte klassiekers nog oude kentekens aanvragen met blauwe plaat.
Mijn zwager heeft een Oude rover uit 1964 gerestaureerd en daar een nieuw blauw kenteken voor gekregen (Praat ik over 10 jaar terug) En volgens mij is het een AA-11-11 volgorde.