door Vostor » 03 sep 2014, 22:20
Hallo forum,
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een MB 190E 2liter, automaat uit 1984. bruin.
Een auto die ik al heel lang wilde hebben. Eerder heb ik een 200D uit 1970 en een C180 uit 2000 gehad, allebei heerlijke wagens, toch vind ik de W201 uitblinken in kwaliteit, comfort en met name eenvoud. Daarnaast heb ik 2x VW, Toyota, 4x Citroen, Ford, Daf gehad, maar de liefde voor de Mercedes blijft! Deze bruine (had direct de bijnaam drol, weet nog niet of ik daar blij mee ben.. ) ziet er keurig uit, weinig roest (in het zicht) 257dkm, en heeft een prachtig lichtbruin interieur. Hij rijdt heerlijk. Een stuk pittiger dan ik had verwacht. Op de brug bleken er toch een paar behoorlijke roestplekken te zijn aan de bodem die beslist moeten worden aangepakt... en nu de downside... Na 600 km is de versnellingsbak (dat vermoed ik althans) gaan lekken. Het peil is onder niveau en ik durf er zo niet in te rijden. Als iemand een goede garage kent in (de buurt van) Haarlem hoor ik het graag! Het is mijn wens om probleemloos heerlijk te rijden... Dat laatste lukt wel met deze auto maar ja, hij is wel 30 jaar oud... Ik ben zelf niet heel onhandig maar ook zeker geen echte sleutelaar.. Ik heb nog geen goede foto's, die maak ik snel!
Op het forum heb ik al een hoop geleerd, allen maar door te lezen, alvast hartelijk dank daarvoor!
binnenkort meer over mijn versnellingsbakavontuur...
Groet, Victor