door MercedesFTW » 25 aug 2014, 15:01
Beste Benzers,
Vandaag heb ik een aantal dingen aan mijn auto gedaan en besloot eens te kijken naar de "speling" in mijn aandrijving. Ik heb al eens vernomen dat mijn achterste Hardy schijven versleten zijn (nog geen onbalans) en begon daar met zoeken. Ik heb een achterwiel van de grond gekrikt en hem in de versnelling gezet en toen gaan wiebelen. Ik hoorde inderdaad een speling, maar dit kwam niet vanaf de achter Hardy schijven. Nu ging ik wat verder onder de auto liggen en keek naar de voorste Hardy schijven, hier kwam het geluid weg. Toen kwam het gedeelte van voelen, als ik aan een van de voorste Hardy schijven draai zie ik en hoor ik een kleine speling. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Toen gaan kijken naar de bouten. Ik zie bouten, maar ik zie ook dat de langere bouten missen, maar hier zitten wel bussen, dus ik neem aan dat hier wel bouten horen te zitten.
Dit lijkt mij een best groot probleem, ookal heb ik hier al 7.000 kilometer probleemloos mee gereden, hij deed dit immers al toen ik de auto kocht. Iemand die mij meer hierover kan zeggen en evt een foto kan maken van zijn/haar auto hoe het wel hoort?
Alvast bedankt voor reacties.
Laatst bijgewerkt door
MercedesFTW op 25 aug 2014, 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet,
Tom