[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Voorraam lek? Na vervangen paravan? : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 04 mei 2025, 00:09

Voorraam lek? Na vervangen paravan?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Voorraam lek? Na vervangen paravan?

Berichtdoor TAK81 » 26 aug 2012, 19:05

Hi beste W201 liefhebbers,

Tja, ik heb een vraag na een dagje van klussen waar ik heel tevreden over was, alleen maak ik mij zorgen over het volgende, zie vooral ook de foto's.

Ik heb de paravan vervangen. Was nodig ook.

Toen viel mij ten eerste op dat aan de onderkant van de ruitenwisser een flap rubber zit...maar niet aan de bovenkant...dit leek een beetje dubbelgevouwen..Kan dat kloppen?

Dan het belangrijkste van alles. De grijze afdekstrip leek wat los te schieten op het moment dat ik de paravan eronder 'duwde' om 'm vast te zetten...

Mag dit gebeuren; hoort het niet waterdicht vast te zitten? De speling is niet super groot hoor, maar is er wel en het ligt dus een beetje los? Zie de pijlen op de foto.

Moet ik me nu zorgen maken om lekkage? En ben ik dan toch meer een prutser dan ik aan het einde van de dag dacht? ;)

Dank voor het meedenken!
Bijlagen
Paravan Nieuw (resize) (pijlen).jpg
Met de pijlen
Paravan Nieuw (resize) (pijlen).jpg (373.72 KiB) 1193 keer bekeken
Paravan Nieuw (resize).jpg
Nieuwe situatie
Paravan Nieuw (resize).jpg (372.97 KiB) 1193 keer bekeken
Paravan Oud (resize).jpg
Oude situatie
Paravan Oud (resize).jpg (304.53 KiB) 1193 keer bekeken
TAK81
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Voorraam lek? Na vervangen paravan?

Berichtdoor Semrick » 26 aug 2012, 19:53

DE voorruit zit gelijmd met speciale kit. Die zal nu niet ineens gaan lekken doordat jij je paravan hebt vervangen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt en ook uit de foto's wordt ik niet veel wijzer. Maar ik denk dat die strip er meer voor de sier (en ter bevestiging van de Paravan) zit dan dat die een afdichtende functie heeft.
Semrick
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor TAK81 » 26 aug 2012, 19:57

@ Semrick,

Dank je wel voor je geruststellende bericht.

Ik bedoel de lichtgrijze strip op de onderste foto, waar de pijlen op wijzen. Die zit wat los en dus niet waterdicht. Maar als dat geen probleem is dan kan ik rustig slapen vannacht ;)
TAK81
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor HansMercedes » 02 sep 2012, 17:45

Die grijse strip is een soort van sierstrip en die zit normaal vast in klemmetjes ,daar zal wat mee aan de hand zijn als hij los zit ,maar kan onmogenlijk waterlekkage veroorzaken / gewoon een keer goed bekijken wat er aan de hand is want ze kunnen normaal vast gezet worden grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor TAK81 » 03 sep 2012, 15:43

Dubbel gerustgesteld!

Ik ga er van de week bij mooi weer s naar kijken!

Veel dank!
TAK81
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201