Volgende week ga ik samen met een dorpsgenoot (ex-monteur) die over een brug beschikt alle rubbers en bussen van de voor- en achteras checken en inventariseren welke aan vervanging toe zijn. Deze klus stond al langer op de planning en aangezien ik toch het wiellager linksachter moet vervangen (maakt een zeer irritant zoemend geluid) kan dit meteen meegenomen worden. Daarnaast hoor ik bij het inveren denkelijk een kraakbus “piepen” en merk ik dat de subframe rubbers ook op het einde van hun Latijn zijn. Reden genoeg om alles dus eens grondig na te lopen.
Nu naar de vragen: Heeft toevallig iemand een overzicht / plaatje met origineel-onderdeelnummers van alle rubbers en bussen in de voor- en achteras (zoals op onderstaande foto, gekopieerd van forumlid Tourtoise uit een ander topic).
- w201_onderstel_achter.JPG (60.38 KiB) 14559 keer bekeken
Met behulp van z’n overzicht zou ik makkelijk origineelnummers kunnen linken aan fabrikantnummers om vervolgens de onderdelen zelf te bestellen (via via krijg ik namelijk mooie kortingen bij de plaatselijke automaterialenzaak). Ten slotte nog een vraagje over het te bestellen merk (of de te bestellen merken). Ik lees dat LEMFÖRDER kwalitatief de juiste keuze is voor voornoemde onderdelen. Geldt dat voor alle rubbers- en bussen? Of zijn er andere merken aan te raden? Ook voor bijvoorbeeld spoorstangen en stuurdemper (deze ga ik ook checken en zo nodig vervangen).
Als iemand nog andere tips heeft die handig zijn bij dit projectje dan zijn die natuurlijk van harte welkom.
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!