Gek zijn met je Benz ligt ook een beetje aan de situatie:
Toen ik na lang zoeken en sparen mijn SLC kocht, kon ik er niet van slapen, zo blij was ik ermee. Iedereen laten zien, poetsen, rijden en er domweg naar kijken op een stoeltje, met een pilsje in de hand.
Na 11 jaar is dát gevoel een beetje weg : da's ook niet zo raar, zo gaat dat met alles in het leven. ( Goed dat mijn vriendin niet meeleest

).
Ben nog steeds wel blij met de SLC natuurlijk, maar toch wat minder.
Mijn eerste 190'er vond ik ook super : de SLC voor zondag, de 190 voor door de week, wat voelde ik me groot. Mijn vriendin zei dat ze zat als een vorst, mooi dacht ik, die ga ik kopen !
Na een total-loss ongeluk in Duitsland, een 2e 190'er gekocht, nieuwer, maar ik had er niet zo'n band mee, weet eigenlijk niet goed waarom. Was wel tevreden, maar niet super-enthousiast.
Hierna een W202, leek me een upgrade van de W201, maar was dat niet : veel toeters en bellen, maar ook veel roest en reparaties. Alleen zitcomfort was iets beter. De airco waar het me om ging, heb ik denk ik 2 x aangehad. Zo zie je maar: de opties lijken mooi bij aankoop, maar of je ze gebruikt...
Nu zelf een W201 uit Duitsland gehaald, 1e eigenaar etc etc, een mooie, spannende en succesvolle zoektocht: en het gevoel is weer terug !

Je krijgt er toch een band mee, met een auto met jouw eigen verhaal erbij.
Het lekkere onthaaste rijden zit hem denk ik in de uitzicht op de ster, met een stuk moterkap: de W202 reed ook wel onthaastend, maar ik miste de moterkap, je zag de ster netaan een stuk lager zitten,vergelijk het bv maar met een Rolls, het is de kap en embleem wat rust geeft, bij mij tenminste.
Zoals tegenwoordig in die SUV's: je ziet geeneens een moterkap meer, alleen maar een strekkende meter dashboard, waar alles vanaf flikkert wat je erop legt, en je ziet niet hoe "lang " je bent. Met welk doel ?
Nee, gek zijn met de Benz is weer helemaal terug, gelukkig maar !
Richard.