door Kever » 28 jul 2011, 23:03
Leuk topic!
Net als anderen ben ik altijd wel gek geweest op mijn auto's (VW's en Audi' s) en erg netjes en precies. Zo heb ik ze stuk voor stuk uit alle hoeken en in alle standjes op de foto gezet. Zelfs op mijn spuuglelijke Volkswagen Derby LS, mijn eerste zelf gekochte VW was ik ooit helemaal verliefd. Beetje onbegrijpelijk, zeg ik nu.
Maar hoe ouder de auto's worden, hoe meer je er een band mee krijgt.
Mijn nieuwste auto's waren ooit een VW Jetta CL van 3 jaar oud en een VW Passat Variant VR6 GT van 6 jaar oud (daar heb ik het 10 jaar mee volgehouden!). Maar sinds ik oude VW's erbij heb (eerst een Kever Silverbug 1982, toen VW 411 LE 1970, toen de Kever 1300 1966 die ik nu al 13 jaar heb) merk ik dat zo'n auto op leeftijd me veel meer aanspreekt.
Kevers zijn leuk en lollig, je krijgt er altijd reacties op en de sfeer is vrolijk. Maar ze zijn niet handig voor de lange afstand.
De 411 was dat wel, en mijn huidige 190 is dat nog meer.
Voor mij is er nu een lang gekoesterde wens verwezenlijkt, namelijk uitsluitend rijden in auto's die ouder dan 25 jaar zijn en dan prima mee kunnen komen, terwijl je je geen zorgen hoeft maken over de onderdelenvoorziening (dat was bij de 411 het probleem, voelde als een zwaard van Damocles).
De Benz heeft verder als eigen kenmerk dat je je rustig cruisend op de snelweg 'king of the road' voelt (is natuurlijk onzin, maar toch voelt het zo). Dat zit hem in de onthaastende sfeer van de auto, de ster op de voorplecht, het goede veercomfort en het idee: wie doet me wat? Het geeft een superieur gevoel dat je niet meer mee hoeft in de ratrace van snel/nieuw/laatste snufjes/hip design enz. Laat anderen zich daar maar druk om maken; jij komt op jouw manier net zo goed van A naar B, en zelfs met meer eigen stijl en voldoening.
Dat is mijn gevoel van 'gek met mijn Benz'.
Laatst bijgewerkt door
Kever op 29 aug 2011, 09:12, in totaal 1 keer bewerkt.