Dan zal de verdeelkap geen problemen geven. Goedkope merken willen nog wel eens weerstand opbouwen bij vochtig weer. Je zou evengoed even kunnen kijken hoe hij er vanbinnen uitziet en heel soms willen ook de Bosch kappen wel eens problemen krijgen met vocht tussen de zwarte kap die op de verdeelkap geschoven zit en de verdeelkap zelf.
Daarna kan je de bougiekabels prima proberen, zijn de kosten ook niet. Misschien is het probleem daarmee weg. Als het niks uithaalt zit het vrijwel zeker in de carburateur.
De 2E E carburateur is een draak. Daar waren nieuw al veel problemen mee. Ik ken verhalen van auto's die af fabriek al nauwelijks rijbaar waren, zo slecht wilden ze lopen. Menig trouw Mercedesklant is van een koude kermis thuisgekomen.
Ze zijn er bij Mercedes na nog niet eens twee jaar productie van ellende mee gestopt. Een carburateur met elektronische aansturing en lambdaregeling was gewoon geen gelukkig huwelijk. Ze werden als nieuwe auto's na een paar duizend kilometer ook wel eens teruggebouwd naar de Pierburg 175CDT, maar dan moest de katalysator er ook onder vandaan. Dat was met de APK dan altijd een gok voor de dealer of ze geen steekproef hadden

. Ze komen ook regelmatig nog voorbij met lage kilometerstanden en dat heeft dus deze reden. Ik wil je hiermee geenszins ellende aanpraten hoor, als hij het goed doet lekker blijven rijden!
