[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Versnellingsbakolie : Algemene vragen over jouw W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 30 apr 2025, 22:38

Versnellingsbakolie

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen W201 wat niet in een andere forum past.

Versnellingsbakolie

Berichtdoor Richard Salden » 09 jun 2012, 14:02

Kan iemand mij vertellen hoeveel liter versnellingsbakolie ik nodig heb voor mijn 2.6 schakel? Ben van plan om deze te vervangen zodat daarna het schakelen wat beter gaat. Is hier trouwens makkelijk bij te komen? Moet ik nog rekening houden met dingen of is het gewoon een kwestie van ouwe olie eruit en nieuwe erin?
Richard Salden
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Versnellingsbakolie

Berichtdoor HansMercedes » 09 jun 2012, 21:17

Het is inderdaad oude olie er uit en nieuwe olie er in ,maar gebruik wel ATF olie want dat word ook voor geschreven door Mercedes anders gaat hij zwaar schakelen voor de 5 bak gaat er 1,5 ltr in en de 4 bak lust 1,3 ltr . maar aan de zij kant van de bak zit de niveau plug dus als het daar uit loopt zit je goed grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw W201