W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 sep 2020, 05:04

Verschil in pedaalslag / remdruk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor s.prinssen » 10 feb 2010, 20:58

Beste Mercedes Liefhebbers,

Vandaag mijn Benz voor het eerst de sporen gegeven nadat deze was ingevoerd. Ik schrok mij alleen dood toen ik op de snelweg reef en ik dacht dat ik geen remmen meer had. Er zit een verschil in remdruk, de ene keer is het pedaalslag veel korter dan de andere keer. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of er wat aan te doen valt?

Bij voorbaat dank, Sebastiaan.
s.prinssen
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 jan 2010, 11:34
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor PieterW » 11 feb 2010, 10:03

s.prinssen schrijft:
Beste Mercedes Liefhebbers,

Vandaag mijn Benz voor het eerst de sporen gegeven nadat deze was ingevoerd. Ik schrok mij alleen dood toen ik op de snelweg reef en ik dacht dat ik geen remmen meer had. Er zit een verschil in remdruk, de ene keer is het pedaalslag veel korter dan de andere keer. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of er wat aan te doen valt?

Bij voorbaat dank, Sebastiaan.



Absoluut niet normaal.
Persoonlijk zou ik eerst controleren of de zuigers in alle remklauwen en de remblokken goed gangbaar zijn, dan remvloeistof vervangen.
Het zou ook kunnen dat er vocht in het systeem zit, water is zwaarder dan remvloeistof en als het in de cylinders zit krijg je onaangename dingen als je remmen heet worden en het water verdampt. (Het werkplaatsboek geeft ook aan dat je de deksel van het remvloeistofreservoir moet afplakken als je de motor schoonspuit.)

grtz, Pieter
PieterW
 


Re:Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor HansMercedes » 11 feb 2010, 22:48

Je kan ook heel eenvoudig controleren of je rem bekrachtiging goed werkt . trap een paar keer op het rempedaal met de motor uit . je voelt nu dat het pedaal hard aanvoelt . nu start je de motor terwijl je het rempedaal onder druk houd . als het goed is voel je het rempedaal iets zakken doordat er vacuum in je rembekrachtiger is ontstaan . blijft het pedaal hard en voel je geen verandering kan het zijn dat je rembekrachtiger defect is of je hebt een vacuum lek . succes grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Re:Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor Bassje » 11 feb 2010, 22:59

Dat zijn nou nog eens nuttige tips!
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor VincentCarat » 11 feb 2010, 23:24

tips zijn gewoon de wijze van keuren van het remsysteem uit het apk boek:)
blijf schrikken natuurlijk als de remmen zo reageren
Avatar gebruiker
VincentCarat
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 09 feb 2010, 22:48
Woonplaats: Elburg
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Carat duchatelet


Re:Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor Bassje » 11 feb 2010, 23:28

Daarom is die tip niet minder nuttig :cheer:
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10572
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor PieterW » 12 feb 2010, 08:44

hansmercedes schrijft:
Je kan ook heel eenvoudig controleren of je rem bekrachtiging goed werkt . trap een paar keer op het rempedaal met de motor uit . je voelt nu dat het pedaal hard aanvoelt . nu start je de motor terwijl je het rempedaal onder druk houd . als het goed is voel je het rempedaal iets zakken doordat er vacuum in je rembekrachtiger is ontstaan . blijft het pedaal hard en voel je geen verandering kan het zijn dat je rembekrachtiger defect is of je hebt een vacuum lek . succes grt hans


Vind jij verschil in remdruk tijdens het rijden niet heel vreemd Hans?

grtz, Pieter
PieterW
 


Re:Verschil in pedaalslag / remdruk

Berichtdoor HansMercedes » 12 feb 2010, 18:33

Ja Pieter verschil in remdruk tijdens het rijden is altijd vreemd ,maar als een rembekrachtiger niet goed zou werken kan het best zo zijn dat hij soms harder aanvoelt [ wegvallen van vacuum bv ,maar dan zou eigenlijk de motor onregelmatig moeten gaan lopen door het vacuumlek] Heb zelf vorige week gehad dat nadat ik me auto had schoongespoten met de hoge drukreiniger dat me remmen ook erg hard aanvoelden . toen een keer hard geremd en het probleem was weer weg . maar oke om een goeie diagnose te stellen is het toch lastig om dat te doen zonder de auto zelf te hebben aangevoeld . Ik zou bv bij het begin beginnen en dat is eerst de hoofdpomp gaan controleren . je kan deze wat oplossen van de vacuum bekrachtiger en dan kijken of je remolie tussen de pomp en de bekachtiger ziet . mischien is het ook wel een slecht werkende remdruk verdeler . dus zoals je hier lees kan het inderdaad van alles zijn . grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron