[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verdelerkap + rotor, bougiekabels en draagarmen achter. : Algemene vragen over jouw W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 30 apr 2025, 22:36

Verdelerkap + rotor, bougiekabels en draagarmen achter.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen W201 wat niet in een andere forum past.

Verdelerkap + rotor, bougiekabels en draagarmen achter.

Berichtdoor W201Class » 08 mei 2012, 09:11

Ik weet niet of dit het juiste plek is voor dit topic. Maar mijn 190 piept en kraakt als de nete op de achteras. Smeren heeft tijdelijk geholpen maar ik ben van plan om alle draagarmen samen met de verdelerkap en rotor te vervangen.
Kennen jullie een site voor deze onderdelen voor een acceptabele prijs? Voor de draagarmen dacht ik aan taxiteille.
Voor de onsteking wordt het merk Beru aanbevolen ?

Bij voorbaat dank.
W201Class
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Verdelerkap + rotor, bougiekabels en draagarmen achter.

Berichtdoor Bobracing » 08 mei 2012, 09:37

Je keuze is goed voor de onderdelen.
Ik ben zelf goed te spreken over taxiteile, alsmede hun onderdelen.
Voor de ontsteking gewoon BERU''s gebruiken.. voorkom je een hoop elende mee.
Bobracing

Berichtdoor Fietsensloper » 08 mei 2012, 11:01

Ik weet niet waar hij op piept, maar de rubbers kun je ook gewoon los krijgen en zal wel een stuk goedkoper zijn als de complete draagarm ;)
Hij kan ook nog op de veren kraken, doet die van mij ook. Ik heb het nog niet op kunnen lossen. Als ik het goed in het vet zet is het even weg maar een week later weer precies hetzelfde ;)
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor W201Class » 08 mei 2012, 12:00

Ik had alleen de rubbertjes gesmeerd en het gepiep was voor een weekje weg. Dan is het denk de rubbertjes.
Ik heb gehoord dat het vervangen van de rubbertjes een rot klus kan zijn. Maar als het qua kosten veel scheelt dan doe ik dat wel. Compleet draagarmen vervangen geeft voor mij een rustgevender gevoel omdat het dan gewoon helemaal nieuw en dus komende tijd gewoon goed is.
Elk advies is natuurlijk welkom en daar bedank ik jullie natuurlijk ook voor.
Leuk forum :D
W201Class
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Berichtdoor Fietsensloper » 08 mei 2012, 12:37

Maar 1 van de 2 rubbers zit aan de wielnaaf en niet in je draagarm. Dus die moet je er alsnog uit meppen. Is echt een rotklusje trouwens! Die andere die wel in je draagarm zit tik je er zo uit.
Ik heb de naaf heeel warm gestookt met een gasbrander en toen met heel hard meppen(wat niet goed wil op die plek) kwam hij er langzaam uit. De nieuwe uiteraard alvast een paar uur in de vriezer gehad zodat die wat waren gekrompen...
Een boel vet erom heen zodat hij mooi glijd, en toen zaten de nieuwe er vrij vlot in.
Het is namelijk niet echt een rubber maar een metalen bus, die je dus in je naaf mept, een laag rubber en dan de metalen bus waar de bout doorheen gaat...

Ik wens je alvast veel succes met dit ''leuke'' klusje! ;)
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor W201Class » 08 mei 2012, 13:28

Hmmm... Dan kan ik beter eerst de auto even op een krik of brug zetten om even te inspecteren wat me te wachten staat.
Bedankt voor de tips.
W201Class
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Keer terug naar Algemene vragen over jouw W201