Het is nu 30 apr 2025, 15:31
Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.
door Richard R » 13 aug 2011, 20:51
Hoi,
Na een aantal problemen opgelost te hebben dient zich het volgende aan.
De motor slaat niet meer af als ik het contact omdraai en de koplampverstelling reageert ook niet meer. Als ik de vacuumleiding rechtstreeks aan sluit bij het bundeltje van drie bij het schutbord dan werkt het prima.
Zou het kunnen zijn dat de pomp niet meer zoveel vacuum levert?
Zijn hier reparatiesetjes voor of moet er een nieuwe op?
Ik heb even gekeken naar een nieuwe maar dat zijn behoorlijke prijzen.
De pomp levert nog wel vacuum is dit te meten?
Groet Richard
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door mercedes19018 » 13 aug 2011, 22:25
bij interesse bij mij kost een pomp 120 euro nieuw met pakking
bij demontage van de oude let op het balletje in de pomp deze wil nog wel eens in het blok vallen
weet je zeker dat er geen leiding lek is kan ook nog zijn dat de schutdown kapot of los ligt
op de brandstof pomp
-

mercedes19018
- Senior Boarder

-
- Berichten: 40
- Geregistreerd: 03 aug 2011, 17:45
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
door Richard R » 14 aug 2011, 08:23
Als ik aan de leiding zuig voor het stoppen van de motor gaat hij keurig uit.
Ik zal es vragen of iemand de pomp kan testen?
Als hij stuk is heb ik zeker interesse in een nieuwe.
Ik zal het je nog even laten weten.
Gr Richard
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door mercedes19018 » 14 aug 2011, 13:05
vervang deze ook een voor je de grote pomp gaat vervangen maar let op bij plaatsing dat het lepeltje achter het palletje valt dit word nog wel eens vergeten ?
-

mercedes19018
- Senior Boarder

-
- Berichten: 40
- Geregistreerd: 03 aug 2011, 17:45
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
door hjgrijpstra » 15 aug 2011, 09:34
hallo,
Toevallig heb ik hetzelfde probleem met mijn Mercedes 190D. De rembekrachtiging werkt niet en de auto slaat niet af bij korte afstanden, zodra ik langere afstanden heb gereden slaat de auto wel af.
Hij zuigt dus nog wel vacuum maar niet heel sterk meer.
Heb je toevallig ook een vacuumpomp voor een 190D met 72 pk? Ik heb al een rondje gebeld maar overal kost het meer dan 200 euro. De pomp van 100 euro is dat de originele?
Bedankt!
-
hjgrijpstra
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 17
- Geregistreerd: 15 aug 2011, 09:27
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door mercedes19018 » 15 aug 2011, 09:48
alle onderdelen die ik aan bied zijn org tenzij ik het aangeeft omdat org gewoon niet te betalen zijn
ook niet met korting
-

mercedes19018
- Senior Boarder

-
- Berichten: 40
- Geregistreerd: 03 aug 2011, 17:45
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
door Richard R » 15 aug 2011, 19:11
Ik heb vanavond met behulp van een vacuummeter alle slangen nagelopen.
De koplamp aan de rechterzijde lekte de aan sluiting en een ingescheurt slangetje boven op de de kachel onder de paravan. Alles weer gerepareerd en nu lekt de hoogteversteling van de koplampen in de auto.
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door hjgrijpstra » 16 aug 2011, 14:31
-
hjgrijpstra
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 17
- Geregistreerd: 15 aug 2011, 09:27
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Diesel specifiek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten