Hoe vaak komt het wel niet voor dat je bij de voordeur je 190 aan het wassen bent en er komt een oudere heer aanlopen die goedkeurend naar je Benz kijkt en zegt: "Mooie auto meneer, ik heb vroeger ook altijd Mercedes gereden.." Als je al die mannekes moet geloven reed vroeger 75% van de bevolking in een Mercedes

Toch vind je dat leuk om te horen, de keer waarop ik het meest trots was op mijn Mercedes was toen ik hem voor het eerst aan mijn moeder liet zien.
Mijn ouders zijn nooit erg vermogend geweest en mijn vader reed altijd in een ouwe Opel Kadett maar hij was altijd gek op Mercedes. Hij was altijd vrachtwagenchauffeur geweest en droeg altijd vol trots een gouden Mercedes ster speldje van 1.000.000 km op de revers van zijn colbertje die aangaf dat hij 1 miljoen kilometer in één en dezelfde Mercedes Benz vrachtwagen had gereden. Hij had zelf nooit genoeg geld om een Mercedes sedan te kopen anders had hij dat dolgraag gedaan, hij was dol op de het merk Mercedes.
Mijn vader is drie jaar geleden overleden en helaas heb ik pas na zijn dood mijn eerste Mercedes gekocht. Eerst een 380SE en daarna de 190E 2.3 die ik nu heb.
De 380SE hield het niet zo lang vol dus die heb ik mijn moeder nooit kunnen laten zien maar toen ik met mijn pas gekochte en blinkend gepoetste rooie 190 voor het eerst mijn moeder oppikte en een stukje met haar ging rijden stapte ze vol verwondering in en zei "gottegot jongen wat een mooie wagen heb je, dat had je vader moeten zien die was helemaal dol geworden."
Op dat moment was ik het meest trots op mijn W201.
Wat was jou moment?