door Ton190 » 01 mei 2013, 16:10
Hallo allemaal,
Ik ben Ton, 42 jaar en kom uit Etten-Leur. Al jaren liefhebber van youngtimers en klassiekers, met name Peugeot en Volvo. Maar altijd een zwak gehad voor de W201 en W124.
Totdat ik 2 weken geleden gebeld werd door een neef van me. Zijn buurvrouw had 2 weken daarvoor haar vader verloren. Deze meneer had op zijn 50e verjaardag een nieuwe Mercedes 190 gekocht (in 1989). Nu deze meneer is overleden, moest die auto weg. Omdat zij er geen zin in had om de auto te verkopen, moest mijn neef dat maar doen. Hij belde me met de vraag of ik iemand wist, een handelaar of zo, die de auto wil kopen. Ik riep wat namen en dacht er verder niet over na. Totdat hij mij een weekje later terug belde: niemand kwam opdagen. En Ruttchen gaf er € 500,- voor. Dat vond hij wat te laag. Toen ben ik wat gaan doorvragen en kwam ik achter de volgende dingen: eerste eigenaar dus, 24 jaar lang onderhoud bij Ruttchen, 128.000 km gelopen, basis uitvoering met 4-bak en alleen stuurbekrachtiging en hij zag er niet uit (volgens mijn Neef). Verder moest ik maar wat bieden, want de buurvrouw maakte het niet, als 'ie maar weg was. Dus gaan kijken en gaan rijden. Door de zandbak heen gekeken, want hij zag er inderdaad vies en vuil uit. De auto heeft 1 roesplekje linksvoor op het spatbord en verder wat parkeerschade (hier en daar), maar geen deuken. Verder is het interieur onbeschadigd. Dan het rijden: nog nooit had ik in een W201 gereden, maar wat valt me dat 200% mee !! Rijdt gewoon erg comfortabel en de stoelen zitten gewoon prima. Nergens gekraak of speling of iets. Dus ik een bod gedaan wat iets boven die € 500,- ligt en de auto is nu van mij!!
Thuis gekomen de auto flink gecleand en er komt gewoon een mooi 190 tevoorschijn. Ik heb er nu een 100 kilometertjes mee gereden en dit bevalt echt goed. Ik heb nog niet veel verstand verder van de 201, dus ik hoop hier veel op te steken. Zo te zien is het een actief forum, dus dat zal wel goed komen.
Als iemand mij even een linkje stuurt hier ik foto's kan uploaden, die ik dat nog even.
Gr. Ton