[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
tikkende motor : Diesel specifiek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 apr 2024, 13:50

tikkende motor

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

tikkende motor

Berichtdoor wils » 28 maart 2009, 11:13

Hallo leden,

Ik heb nog niet zo lang een 190D uit 1991. Rijd perfekt, veel eerder moeten doen.

Mijn probleem is een regelmatig tikkende motor. Wanneer hij warm is is het verdwenen.
Wat kan dit zijn?
Diverse dealers gebeld welke motorolie ik moet gebruiken en daar kwamen verschillende antwoorden op. En om van dat getik af te komen gewoon een halve liter ATF olie bij de moterolie doen. Kan dat kloppen?
Wie kan mij de olieeen van motor, versellingsbak en cardan geven.
Moeten er bijvoorbeeld ook kleppen gesteld worden? Wanneer moet de ketting vervangen worden, of de bij hoeveel km de spanner.
Heel veel vragen dat geef ik toe, maar ik wil de wagen goed onderhouden.

Met vrgr,

Wils
wils
 


Re:tikkende motor

Berichtdoor Holysmoke » 29 maart 2009, 14:04

Hallo Wils,

Tja bij tikken denk je al gauw aan kleppen.
Maar bij mijn 190D die ook sterk tikte bij koude motor was het wat eenvoudiger.
Bij de Multiriem net achter de radiateur zit een spanveer en een zwarte trillingsdemper. Ziet er uit als een klein schokdempertje.
Bij mij was de onderste bus van de demper versleten (ruimte) wat een tikkend geluid veroorzaakte met name als de motor koud was.
Eenvoudig te checken want als je de demper vasthoud verdwijnt het tikken. Schijnt regelmatig voor te komen.
Maar goed het kan ook best iets anders zijn natuurlijk

Succes,

Geert
Avatar gebruiker
Holysmoke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 feb 2009, 19:16
Woonplaats: Sneek
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:tikkende motor

Berichtdoor ferdi » 05 apr 2009, 15:35

het zouden ook je kleppen kunnen zijn die tikken

misschien een dure grap maar je zou een kunnen proberen een heel klein beetje atf olie bij je olie te doen en kijken of het dan weg is

greetz ferdi
ferdi
 


Keer terug naar Diesel specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast