[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
tikkende geluid motor : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 apr 2024, 04:41

tikkende geluid motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

tikkende geluid motor

Berichtdoor Elazh001 » 11 nov 2020, 23:09

Hallo,

sinds kort heb ik last van tikkende geluiden in de motor. vooral als de auto goed op temperatuur is en bij stationair.

het gaat om een om103 Mercedes 190 2.6

wat heb ik al gedaan:
- olie ververst
- nieuwe filter
- heb ook een half kopje ATF olie bij gegooid maar dat heeft geen effect.

morgen zal ik een video uploaden van het geluid.

ook zie ik de oliedrukmeter stationair zakken naar nul.

is dit normaal? als ik de auto in de ochtend start, gaat de druk direct keurig naar 3 bar. naarmate de motor op temperatuur komt, zakt de druk. maar volgens mij heb ik deze nooit op nul gehad.
Elazh001
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 16 dec 2010, 12:47
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: tikkende geluid motor

Berichtdoor Thunderbolt » 12 okt 2021, 16:15

Hallo Elazh001,

Dat de oliedruk daalt naarmate de bedrijfstemperatuur gehaald is komt omdat warme olie dunner is dan koude. Hierdoor is dus minder weerstand om de olie door de kanalen te persen. Dus daalt de druk. Vraagje heb je wel de juiste olie? niet te dun?
ATF olie bij de motorolie indoen? Ik zou daar mee uitkijken. Vuilverzamelkamers in de motor kunnen vol zitten met dikke sludge. Komt dit te snel vrij dan kan het maar zo gebeuren dat de spoel poorten in het blok verstopt kunnen raken met als gevolg dat delen van de motor geen smering meer krijgen.

Ik zou de verversingsinterval wat inkorten en wat vaker olie verversen, dat is naar mijn idee de meest veilige optie het blok van binnen te kuisen. Over dat tikken op you tube staan een aantal filmpjes over dat onderwerp, dat zou zitten in de cilindertjes bij de klepstoters. Misschien dat iemand anders ervaring heeft met vervangen daarvan.

Groetjes, Thunderbolt (W201 2.5 TD / W201 e2.3 / W211 T-model)
Thunderbolt
 


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten

cron