De plastic kapjes vervormen, worden broos (zoals je hebt ontdekt) en gaan op een gegeven moment toch lekken. Juist vanwege de onbetrouwbaarheid van de plastic kapjes hebben ze een modificatie doorgevoerd en de alu-kapjes geïntroduceerd (ook bij de M103 trouwens).
Dus als dat ding de geest geeft, gewoon een alu-versie monteren. Plastic heeft niks te zoeken op een Mercedes-motor, al zijn ze dat bij Mercedes voor het gemak (goedkoop...) de laatste jaren een beetje vergeten. En die rommel gaat dus ook sneller (en lekker prijzig) kapot. Helemaal een drama was het in de jaren 90. Mercedes-Benz moest zo nodig voorop lopen met CFK-vrije kunststoffen. Het gevolg is dat de gekste storingen (en branden) zich voordeden omdat motorkabelbomen uit elkaar vielen. Door de motorwarmte verdampen de 'milieuvriendelijke' oplosmiddelen sneller, waardoor het plastic letterlijk uit elkaar valt.
Moraal van het verhaal: Als Mercedes-Benz een fix heeft, is het niet voor niets. Dus gewoon de fix aanhouden en niet eigenwijs zijn
