Een aantal weken geleden was ik onderweg met de 190E van la France naar Nederland en kwam ter hoogte van grensovergang Breda in een slepende file terecht. Op een gegeven moment viel het me op dat de watertemperatuur begon op te lopen en bleef oplope. Om problemen te voorkomen heb ik optijd de motor afgezet en ben zo snel het kon via de vluchtstrook de eerste afslag opgereden.
Vervolgens schoot bij het acceleren de gaskabel los. Dit was me al eens overkomen en ik heb hem toen opnieuw ingehaakt en dacht dat het over was.
Ik moest naar een vriend in Sliedrecht en daar in de buurt zit Ruttchen Mercedes. Zonder vooraf te bellen werd ik direct geholpen! De monteur kwam met een plastic blokje aanlopen. Dit was het inmiddels verloren onderdeel en monteerde dit op de gaskabel, probleem opgelost. Ik had zelf onderweg de kabel provisorisch vastgezet met een electrisiteitsdraadje.
Toen vertelde ik het verhaal van de oplopende temperatuur. De monteur zei dan moet ik hem even doormeten, waaruit bleek dat de sensor kapot is. Hij heeft vervolgens de stekker doorverbonden met een draadje met twee stekkertjes eraan en daardoor bleef de fan permanent lopen. Hij zei: "zo dat kan veilig naar Frankrijk terugrijden". Ze hadden n.l deze sensor niet op voorraad.
Kosten? €0.00 alles "garantie".
Thuis gekomen dealer gebeld en sensor besteld , zelf de nieuwe sensor erin gezet , motor warm laten lopen , en ja hoor ,toen werkte alles weer normaal , fan slaat weer aan en uit .