W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 16 mei 2022, 12:55

Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 19 okt 2021, 15:18

Beste leden,

Bij het starten hoorde ik zojuist een geluid dat ik nog niet eerder had gehoord. Dit ging na 1 min weg. Merkte vervolgens dat de auto stotterde rond 5km per uur. Verdween compleet bij het harder rijden. Ik ging op onderzoek uit tijdens het rijden (stupid). Kwam bij een drempel (inmiddels was de auto automatisch overgeschakeld naar gas) en bleef vervolgens langzaam rijden, tijdens het stotteren en herhaaldelijk gas geven en loslaten knalde er iets (het geluid; alsof een gloeilamp doorbrandt / alsof er een slang ergens uit knalt). Auto sloeg uit, wil niet meer starten (op benzine of gas). Bij het starten lijkt het kort alsof ie wil gaan maar tevergeefs.

Bougies?

PS. afgelopen zaterdag na het wassen ging spontaan het alarmlicht constant af.

Ik hoor graag van jullie.
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 19 okt 2021, 16:41

Dat klinkt als een backfire.
Dat kan gebeuren als de ontsteking niet meer 100% is, met name op gas.
Het kan goed zijn dat er nu een slang af geschoten is door de klap (explosie van brandbaar mengsel) in het inlaat gedeelte.
Het zou ook kunnen dat de klep van de luchtweger nu krom is, dan klopt de afstelling niet meer en slaat de motor niet meer aan.
Kijk naar rotor/ rotorkap, bougies, eventueel bougiekabels, naast de gevolg schade: gescheurde of los zittende slangen in het inlaat traject en de klep van de luchtweger, deze schijf hoort vlak te zijn

Alarmlichten die spontaan af gaan zou de schakelaar kunnen zijn, of een ingebouwd alarm waar 1 van de schakelaars (motorkap?) sluiting maakt door het vocht/ water van het wassen.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 19 okt 2021, 20:00

Bedankt, ik hou jullie op de hoogte. Mag/kan ik de auto (3km verderop) slepen?
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 19 okt 2021, 22:49

Ja, dat kan.
Deze automaat bakken hebben een secundaire oliepomp, als je de auto sleept, wordt de bak door deze pomp, die door de aandrijfas wordt aangedreven, gesmeerd. Ook is het mogelijk door middel van deze secundaire pomp, de motor dmv aanslepen te starten. Dat laatste geldt in jouw geval niet, vanwege de vermoedelijke backfire schade.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 20 okt 2021, 17:52

Update: Bougies vervangen. Start nog niet. Wil aanslaan maar valt direct uit. Reageert wel als ik gas geef, maar valt daarna direct weer uit. Morgen weer een dag.
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor B.B.I.L. » 21 okt 2021, 06:41

Defecte OVP wellicht?
Benz POWERRRRRRRRR.......
B.B.I.L.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 355
Geregistreerd: 19 aug 2014, 14:52
Woonplaats: Westervoort
Roepnaam: Michiel
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Ook motorfanaat, rijdend op een compleet (zelf) verbouwde Suzuki GSX-R1100 uit 1991.


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 21 okt 2021, 07:48

DreamR schreef:Update: Bougies vervangen. Start nog niet. Wil aanslaan maar valt direct uit. Reageert wel als ik gas geef, maar valt daarna direct weer uit. Morgen weer een dag.


Kijk ook even in de verdelerkap als je dat nog niet gedaan hebt, zit er veel aanslag op de contact pinnen, vervang dan de kap en de rotor.
Het niet blijven lopen zal waarschijnlijk in de luchtschijf liggen die nu krom is.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 21 okt 2021, 14:16

Bedankt ik zal er naar kijken. Zal eerst checken of er niet een kabel los geschoten is. Lees veel dat deze verstopt zit ergens onder/naast de gasklephuis. Kan ik de kabel beter van beneden of boven bekijken? Luchtschijf? Bedoel je hiermee de gasklep? Krom? Niet recht te zetten; vervangen dus? Afstelling wordt gedaan met de rotor?

Wat als alleen de kabel die misschien los zit het enige is wat mis is. Waarom ging de auto in eerste instantie stotteren? Dit was toen ik em net had gestart (koud) nog op benzine.

Iemand misschien een aanrader, link of boek voor alle onderdelen en functies van onze 190 (in het Nederlands)?

Hieronder foto's zodat ik zeker weet dat we het over de juiste en dezelfde onderdelen hebben.

1. Verdelerkap
2. Rotor (hier kun je bij als je de verdelerkap los haalt, correct?)
3. luchtschijf (gasklep?)
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-10-21 om 15.11.24.png
Schermafbeelding 2021-10-21 om 15.11.24.png (401.07 KiB) 1445 keer bekeken
Schermafbeelding 2021-10-21 om 15.11.45.png
Schermafbeelding 2021-10-21 om 15.11.45.png (205.56 KiB) 1445 keer bekeken
Schermafbeelding 2021-10-21 om 15.14.08.png
Niet van mijn wagen. Die foto's komen er vanavond op.
Schermafbeelding 2021-10-21 om 15.14.08.png (1.1 MiB) 1445 keer bekeken
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 21 okt 2021, 19:41

1 is verdelerkap inderdaad, deze kan met haken vastzitten zoals op de foto, of met boutjes, in plaats van de haken.
2 is de rotor, deze kun je van de verdeleras aftrekken om schoon te maken of te vervangen.
3 is de klep (schijf) van de luchtweger, deze klep meet de hoeveelheid binnenstromende lucht. Deze schijf kan krom zijn door de backfire. Richten van de klep zal je niet meevallen om deze weer echt vlak te krijgen, zonder ook de omtrek niet te beschadigen, de klep moet met een kleine speling vrij in de luchttrechter kunnen bewegen.

Als je deze klep open drukt, kun je de gasklep zien zitten, deze bedien je met het gaspedaal. (Eigenlijk is dat de smoorklep die je met het gaspedaal bedient).

Ik denk dat je met kabel een slang bedoelt? Ik weet niet over welke slang je gelezen hebt?
Afstellen doe je niet met de rotor, de rotor verdeelt de spanning die de bobine levert over de bougies, zodat die op tijd hun vonk afgeven.

Ik vermoed dat de auto is gaan stotteren door een slechte vonk, veroorzaakt door versleten contacten in de verdelerkap. Vandaar het advies om de kap en rotor te bekijken.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 22 okt 2021, 12:55

Beste leden,

Niet echt een los zittende kabel gevonden. Nieuwe Verdelerkap, rotor en bougiekabels zijn onderweg. Zal nog morgen proberen om met iemand anders de auto te starten waarbij de ander de gasklep bij het starten op en neer zal duwen om te kijken of het daaraan ligt. Mag dit wel? Voor de kabels waarbij er nu een klein scheurtje in zit; deze zou ik ook graag willen vervangen. Zijn deze specifiek te koop of kan ik rubberen kabels aanschaffen en afknippen; iemand die een goede merk en winkel weet voor deze? Verder zal ik morgen ook de verdelerkap loshalen en fotograferen. Weet namelijk nog niet hoe versleten contacten eruit zien.

Als het toch aan de gasklep ligt; moet ik dan de goude plaat (correcte naam?) en de bedieningsmechanisme (heet dit de smoorklep?) vervangen? Of moet ik de hele gasklephuis hebben? Deze klus zelf te doen of toch wel naar de garage?

Bedankt voor het meedenken!
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.16.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.16.jpeg (316.93 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (1).jpeg (408.26 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (6).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (6).jpeg (211.04 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17.jpeg (422.73 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.18 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.18 (2).jpeg (225.36 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.18 (3).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.18 (3).jpeg (354.66 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.18 (1).jpeg (187.7 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (6).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (6).jpeg (211.04 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (5).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.17 (5).jpeg (437.06 KiB) 1401 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.16 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-21 at 18.20.16 (1).jpeg (311.13 KiB) 1401 keer bekeken
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 22 okt 2021, 14:43

Met kabel (op 1 foto) bedoel ik slang. #2 is dezelfde slang. Wat is de functie van deze slang?
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 22 okt 2021, 14:53

De slangen die gescheurd zijn of losjes zitten kun je het beste vervangen
De goudkleurige klep van de luchtweger lijkt wat verbogen te zijn, het beste is vervangen. Je geeft zelf aan dat hij licht klemde, dat is niet goed, als de klep klemt kan er geen of onvoldoende brandstof geleverd worden. Deze klep zit namelijk verbonden met de brandstofplunjer, de klep meer open zorgt dan voor meer brandstoftoevoer. De klep wordt open gezogen door de lucht die de motor aanzuigt. De (zwarte) klep erondder wordt door het gaspedaal bedient.
De bougiekabels zien er zo op de foto goed uit, die lijken nog niet zo oud. Deze zou ik eerst doormeten. Een weerstand van ca. 1000 ohm is wat je zou moeten meten per kabel.

De slangen die je wilt vervangen zijn veelal bij de dealer nog leverbaar, maar ook bij on line bedrijven als Autodoc, steronderdelen.nl, TEtaxiteile.de, etc.
Met het nummer wat erop staat, heb je het te bestellen onderdeelnummer.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 22 okt 2021, 15:51

Oke top. Bedankt Richard! Genoeg te doen. Weet iemand waar ik die goudkleurige klep van de luchtweger kan vinden? Nergens te zien... :( Hou jullie op de hoogte.
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 22 okt 2021, 20:24

DreamR schreef:Met kabel (op 1 foto) bedoel ik slang. #2 is dezelfde slang. Wat is de functie van deze slang?



Door deze slang gaat de stationaire lucht, komend vanaf de stationair lucht regelaar. Onder de stationair luchtregelaar vind je ook een slang, die zit aangesloten op de onderbak van de luchtmassameter. Deze slang voert de lucht aan naar de stationair luchtregelaar.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 02 nov 2021, 17:54

Dames en Heren!
Ik denk dat ik het probleem zojuist heb gevonden bij het vervangen van slang #2, naar de stationair lucht regelaar. Onder de stationair luchtregelaar was de slang nergens te bekennen. Verder kon ik voelen waar deze in moest (onderbak luchtmassameter). Morgen krik ik de wagen omhoog in de hoop dat de kabel op de onderbak ligt. Wat gebeurt er als deze slang mist bij het starten, en is dat logisch dat dit door backfire kan komen? Is het alleen de slang die hierin moet of zijn er ook rubberen tussendeeltjes of iets dergelijks?

Weet iemand waar ik altijd de schematics kan vinden van de onderdelen? Die ik van Mercedes heb ontvangen lijkt die kabel bij het gasklephuis niet te benoemen (zie foto).

(Logboek 2-11)
Vervangen (Nieuw)
- bougiekabels
- rotor
- stuwschijf

Dank!
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-11-02 at 17.52.15.jpeg
WhatsApp Image 2021-11-02 at 17.52.15.jpeg (169.91 KiB) 1265 keer bekeken
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 02 nov 2021, 18:17

31FB15EC-C0CC-4F12-A619-982BD8030338.png
31FB15EC-C0CC-4F12-A619-982BD8030338.png (868.18 KiB) 1262 keer bekeken


In dit plaatje zie je slang 107, dat is de slang van de stationair luchtregelaar naar de onderbak, of eigenlijk andersom, als je de luchtstroom volgt.
Nummer van de slang A102 094 48 82
29 is een verbindings stuk tussen de slang en de onderbak
Nummer A102 094 02 12
Kijk ook goed naar de onderbak zelf, deze kan ook gescheurd zijn.
Ook kan het dat het verbindingsstuk nog in de onderbak vast zit, of het zit aan de slang die nu mist.

Hier gaat de stationair lucht doorheen en zuigt de luchtmassameter naar beneden, die op zijn beurt de bijbehorende hoeveelheid brandstof dmv een hevelsysteem inspuit.
Als je de slang 107 mist, zal de luchtmassameter niet naar beneden gezogen worden, en wordt er geen brandstof ingespoten. Door de backfire, een explosie in het inlaatgedeelte, kan de slang eraf geschoten zijn.

Ik kijk bij een on line EPC, https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/ ... =201024431

Daar kom je via deze link: https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/Mercedes/1/

Je kiest voor Mercedes, car, 201, 431 190E bis 88, M engine 102 962,
Het eerste plaatje vind je bij 7, carburetor and injection
Het tweede plaatje bij 9 aircleaner
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 02 nov 2021, 21:53

Thanks Richard! Bos bloemen en een stuwschijfje zijn onderweg haha. Waardeer de tijd en de genomen moeite. Hou jullie op de hoogte.
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 09 nov 2021, 19:34

Beste leden (& geachte Richard :P)

Vanavond weer wat tijd gehad. Auto omhoog, mijn schedel op het spel gezet (geen zorgen, 3x ondersteuning), onderbak verwijderd en VOILA, slang en opzetstuk gevonden. Vervolgens geprobeerd om deze terug te duwen, maar tevergeefs. Ik kan mijn hand (met slang) door de buizen heen wrikken, het gat vinden, maar niet genoeg kracht genereren om de slang in het gat te duwen. Ik moet bij wijze van met de helft van mijn palm en 4 vingers naar boven trekken. Onderdelen er omheen loshalen? Toch de ANWB inschakelen, nu ik op het eind ben dit "zelfstandig" op te lossen :( Iemand die een tip of truukje heeft om deze (107) te installeren.

Als deze weer loopt; is het dan handig om gas uit te proberen of moet er na een backfire het eea afgesteld worden?

Groetjes! En bij voorbaat dank!
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-11-09 at 18.23.20.jpeg
WhatsApp Image 2021-11-09 at 18.23.20.jpeg (216.81 KiB) 1206 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-11-09 at 18.23.20 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-11-09 at 18.23.20 (1).jpeg (280.08 KiB) 1206 keer bekeken
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor RD500SEC » 09 nov 2021, 19:41

Ik heb de slang 107 vanaf de voorkant onder het spruitstuk door gestoken, zo kun je hem weer op zijn plaats drukken.
Heb je ook nog gekeken naar de onderbak van de luchtmassameter, of deze niet gescheurd is?
Dat kun je met een spiegeltje het beste bekijken.

Afstellen van het CO is wel aan te raden na dit avontuur.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1629
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Stotteren (lage toeren) > Harde klap > Niet meer starten

Berichtdoor DreamR » 09 nov 2021, 23:43

Bedankt voor de tip, het installeren is gelukt. Ze loopt weer, op benzine en gas. Hierbij nog even de foto van de onderbak en de (lopende) motor. Geen gestotter (bij lage toeren/warme motor), de vorige keer was het ook nat en koud toen ik haar startte en wegreed (koude motor). Heb ook het luchtfilterhuis een nieuw lakje gegeven, ziet er veel beter uit. Valve cover is next.
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-11-09 at 23.37.31 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-11-09 at 23.37.31 (1).jpeg (152.53 KiB) 1196 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-11-09 at 23.37.31 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-11-09 at 23.37.31 (2).jpeg (78.62 KiB) 1196 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-11-09 at 23.37.31.jpeg
WhatsApp Image 2021-11-09 at 23.37.31.jpeg (195.14 KiB) 1196 keer bekeken
Avatar gebruiker
DreamR
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 06 jun 2021, 11:56
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam: Ilias
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Volgende

Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten