[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Storing ASD / ruitenwisservloeistof : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 28 maart 2024, 13:02

Storing ASD / ruitenwisservloeistof

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Storing ASD / ruitenwisservloeistof

Berichtdoor Engelen1994 » 22 nov 2019, 14:47

Goedemiddag,

Van de week reed ik huiswaarts en toen sprong het ASD controlelampje aan onder in de tellerbak (naast het lampje van de ruitenwisservloeistof). Dit baarde mij zorgen.

Na het een en ander zoekwerk op het forum ben ik erachter gekomen hoe ik deze moest uitlezen / resetten. Een lange koperdraad in PIN5 van de stekker naast de accu en de andere tegen een massapunt van de auto. Zo gezegd zo gedaan. Tot mijn verbazing ging het lampje van de ruitenwisservloeistof knipperen! Ik vermoed dus dat ooit een keer de stekkers van de lampjes van het ASD en de ruitenwisservloeistof aan de achterkant van de tellerbak verwisseld zijn, want na het bijvullen van de vloeistof was de storing weg. Als ik deze stekkertjes nou weer (terug)wissel zou het goed moeten zijn?

Iemand die hier meer weet van heeft en kan bevestigen of mijn vermoeden klopt, of natuurlijk niet klopt?

Toevallig, want op de weg huiswaarts heb ik eens flink wat vloeistof over de ramen gespoten én daarna ging het lampje opeens branden.
Met vriendelijke groet,

Marvin
Engelen1994
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 30 aug 2017, 17:58
Woonplaats: Limburg
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Storing ASD / ruitenwisservloeistof

Berichtdoor Bastian-Hoen » 22 nov 2019, 17:13

het lampje van de ruitenwisser vloeistof zit vast aan de tellerbak met een snoertje
het lampje van de asd zal een losse kabelboom zijn
vaak staan er nummers op de kabel in de vorm van een rond stukje papier deze moeten op de plek waar het nummer op je klok of toerenteller staat

en ja het klopt die kan je zo omwisselen
http://www.fulica.nl (sorry nog steeds weinig foto's
let op wij zijn geen bedrijf ( de classics) maar wij zijn bezig met een hobby
in een mooie grote sleutel hal in Doetinchem

beschikken over EPC van Wensink
Bastian-Hoen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 940
Geregistreerd: 09 mei 2012, 15:03
Woonplaats: Doetinchem
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten