Instrumentarium uitgebouwd - nu problemen - onregelmatig stationair en valt uit
Hallo W201-liefhebbers,
Gisteren heb ik de zekering van mijn Überspannungrelais vervangen. Die was stuk. Nu werkt m'n motor (1.8) via de KE Jetronic-computer en dat is vooral bij koude starts merkbaar. Waar het me eerst soms 3 minuten kostte om te starten, is het nu starten = lopen.
Vandaag heb ik m'n instrumentarium eruit gehaald met het doel m'n niet-functionerende kilometerteller en dagteller te repareren (snelheidsmeter werkt wel). Omdat het te veel tijd kostte de meters nog verder uit elkaar te halen heb ik m'n werkzaamheden gestaakt en het instrumentarium teruggeplaatst.
Wat ik nu ervaar is:
- zeer onregelmatig stationair (heb geen toerenteller, maar schat dat ie om de seconde zo met 500-1000 toeren schommelt)
- oliedruk schommelt met de schommelingen in toerental mee tussen 1,5 en 3
- motor valt uit wanneer toerental (en oliedruk) te laag wordt
- benzinemeter werkt niet (hopelijk een kwestie van slecht terug aangesloten stekkertje)
Dit alles is bij warme motor (gelijk weggereden met koude motor, dus is me niet opgevallen).
Het lijkt alsof de motor-ECU steeds hem steeds sneller stationair laat draaien wanneer ie bijna uitvalt, maar soms net te laat reageert om dat te bewerkstelligen.
Hebben jullie enige ideeën die kunnen leiden tot oplossing van mijn problemen?
Ik dank jullie bij voorbaat,
Brouwers