W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 jan 2020, 09:29

Startprobleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Bram Jansen

Re:Startprobleem

Berichtdoor Hans201 » 26 dec 2008, 10:53

Tjonge, dat hoor je niet zo vaak, een diesel die niet start, die doen het eigenlijk altijd. Eigenlijk zijn er maar 3 elementen die een probleem kunnen veroorzaken: accu, gloeibougies en brandstoftoevoer. De eerste 2 kunnen we al schrappen dus denk ik met jou dat het bij die laatste zit. Als de temperatuur een rol speelt, ga je denken aan lucht in de brandstofleiding of zo, die dan uitzet bij een hogere temperatuur? Ik ben helaas ook geen techneut, maar in die richting zou ik gaan zoeken.
Hans201

Re:Startprobleem

Berichtdoor Maarten » 28 dec 2008, 12:29

Marius schrijft:
Hallo Liefhebbers,

Al geruime tijd heb ik een 190D van het bouwjaar 1989. Sinds een tijdje heb ik startproblemen. Dit probleem doet zich voor als ik lange afstanden heb gereden, waarbij de motor op temperatuur is geweest. Zodra het startprobleem zich voordoet, lijkt het alsof er geen brandstoftoevoer is. Om de motor toch aan de loop te kunnen krijgen, haal ik de noodgreep uit. Deze noodgreep bestaat uit de luchtslang (niet de vacuumslang) van het blinde stuk van de vacuumpomp af te halen. Dan slaat de motor wel aan. Het nadeel is wel dat de motor niet op de warmloopregeling gaat lopen. Dit gebeurt wel zodra ik het slangetje weer op het blinde stuk druk.

Nu heb ik zelf het vermoeden dat het probleem achter het contactslot zit. Maar voordat ik deze operatie ga uitvoeren, zou ik graag willen weten of iemand bekend is met dit probleem. Mogelijk dat de oplossing toch elders ligt.

Groeten Marius

Ik had ook startproblemen (welliswaar met een benzine) en wat ik als eerste zou proberen als ik jou was is om gewoon even een flesje injectie/motor-cleaner - in dit geval voor diesel utieraard - door een volle tank te mengen en deze leeg te rijden! Kost niet veel, kan zeker geen kwaad en is erg makkelijk vergeleken met andere ingrepen dus in mijn ogen zeker een poging waard!

Je kan deze flesjes bij automaterialenzaken kopen, gewoon leeggooien in de tank en daarna aftanken zodat het geheel goed mengt!
Maarten

Keer terug naar Techniek W201