Passen originele sportline veren van Mercedes onder een auto met een normaal onderstel?
Ik heb namelijk net een 190D 2.5 uit 1987 gekocht welke erg hoog op de veren staat. Ik weet niet welke veren er onder zitten, er zit ca. 6,5 cm tussen de band en het spatbord. lijkt mij niet juist en ziet er niet uit!
(er zit een rubber inlegschijf met 1 punt onder, dat is de dunste, dus hier kan ik ook niks meer mee doen)
Ik ben een 190E 2.6 gewend met een origineel sportline onderstel, en dat rijdt super. voor mij niet te hard. Tevens houd ik van het progressieve veergedrag. Op de snelweg rijdt dit gewoon perfect. Echter het kan ook niet lager dan dit, naar mijn idee, want dan krijg je te veel problemen met drempels enzo, en dat wil ik absoluut niet.
Ook vind ik dat het optisch mooi staat wanneer de afstand tussen de band en de wielkast gelijk is, dus dat deze elkaar volgen.
Daarentegen vind ik de (niet origineel) verlaagde 190'ers allemaal veel te laag. Ik kan op internet ook alleen maar verlagingssets vinden welke beginnen vanaf 40mm lager dan standaard. Ik ben nu al voorzichtig met drempels en dit wil ik niet meer bij de nieuwe auto.
Echter een beetje lager en een beetje straffer dan de standaard uitvoering mag wat mij betreft wel.
Ergens op een duits forum las ik dat iemand originele sportline veren onder zijn standaard 190 heeft geplaatst. Hij heeft de originele (normale) schokbrekers en spoorstangen laten zitten. De man zegt dat je de standaard veren 1 op 1 kunt vervanging door de originele Mercedes sportline veren, wat dus een verlanging van ca. 22mm zou betekenen.
Hij is er erg tevreden mee.
Dit lijkt mij het ideale compromi. De auto wordt iets lager en iets straffer, echter je kunt er ook nog normaal mee rijden.
en als de auto eventueel te laag uitkomt, dan kun je altijd nog een dikkere inlegschijf gebruiken.
mijn vraag is dan ook:
Heeft iemand dit ook gedaan en wat is zijn ervaring hiermee? of is er iemand die weet of dit probleemloos kan?
Het lijkt mij dat de sportline veren in principe niet heel andere veren zijn en dat deze gewoon zouden moeten passen, echter ik zou het graag zeker weten.
Dat deze veren nog wel eens wat duurder kunnen zijn ben ik mij bewust.
Dit is een voorbeeld van de rijhoogte zoals ik het mooi vind:
- sport2_01.bmp (900.05 KiB) 3446 keer bekeken