In mijn 190 uit 1989 zit een Sportline-interieur. Echter is de bestuurdersstoel beschadigd dus was ik op zoek naar een vervanger. Nu heb ik van de week een compleet 16v interieur gekocht wat uit een '85-er komt. Met als bonus dat de achterbank hoofdsteunen heeft dus dat is een leuke upgrade. Nu ging ik er van uit dat het allemaal moeiteloos zou passen maar ik ben toch tegen een paar problemen aangelopen:
Bij de '89-er achterbank zitten de passagiers iets meer naar het midden waardoor de gaten voor de hoofdsteunen net niet uitkomen, maar met de steunen helemaal omlaag valt dat niet echt op. Iets meer moeite kost de zitting, de bevestiging van de gordelsluiting is blijkbaar anders want in de '89-er bank zit hier een sleuf en in de '85-er bank een gat. Met als gevolg dat je de zitting er niet in krijgt als de rugleuning op zijn plek zit en andersom. Dus ik heb nu mijn 'Sportline' zitting met de '16v' rugleuning gebruikt. Wat ook enige moeite kostte omdat de rugleuning twee beugels heeft die in een uitsparing horen te vallen die in de nieuwere zitting ontbreekt

Dan de voorstoelen, daar ben ik nog niet aan uit. De breedte van het frame verschilt tussen de oude en de nieuwe, zo'n twee centimeter. Het heeft ook geen zin om alleen de rails over te zetten aangezien het verschil zit in de flenzen waarmee je hem aan de stoel zet. Ik heb twee foto's bijgevoegd ter verduidelijking. Bovendien heeft het '89 frame ook nog een verstelling voor de beenhoogte waardoor hij ook niet op de '85 stoel past. Hiervoor heb je aan weerszijden twee gaten in de zijkant van de stoel nodig ipv één aan de onderzijde en moet er bovendien een uitsparing zitten voor het mechanisme. Ik heb volgens mij alle mogelijke opties al uitgeprobeerd, het enige wat ik nu nog kan bedenken is de bekleding uitwisselen. Maar dat lijkt me ook een heidens karwei, met het risico dat het niet mooi terug op zijn plek komt. Ik heb nu mijn oude, kapotte stoel maar weer terug gezet in de hoop dat ik nog een geniale ingeving krijg.
Iemand hier nog ideeën?